Gloomhaven. Cooperatiu, rolero iguapet

Novetats, dubtes, preguntes, comentaris...

Re: Gloomhaven. Cooperatiu, rolero iguapet

EntradaAutor: Robert » 06 nov. 2016, 20:50

Jo tampoc havia vist la pregunta.
Per mi es pot resumir en tres punts:
- Temàtiques que m'agraden, amb tot el què comporta.
- Visualment espectacular, dona goig sentar-te a taula i mirar el tauler i les minis.
- I sobretot i el més important el gran grau narratiu que tenen. I això no és exclusiu dels ameritrash, tot i que la majoria d'ells ho tenen. Per mi potser és el que en general m'atrau més dels jocs, més enllà de mecàniques novedoses que funcionen com un rellotge o acumular punts de victoria. El que recordo al cap del temps no és el megacombo de fusta i pells de llop, sinó la tirada que va salvar la partida a l'últim instant. Evidentment no treu que dintre del gènere hi ha jocs i jocs i que algunes vegades jo també busco coses diferents.
Avatar de l’usuari
Robert
 
Entrades: 982
Membre des de: 22 jul. 2013, 01:05

Re: Gloomhaven. Cooperatiu, rolero iguapet

EntradaAutor: Ennekes » 10 nov. 2016, 08:09

Jo ni me'n recordava d'haver fet la pregunta...
Però veient les vostres respostes entenc que busqueu experiència de joc. Lo que dius Robert, me sembla molt important...que al cap d'un temps no recordes lo megacombo que et fa guanyar a un euro i en canvi si recordes una tirada que et va salvar una partida. Crec que això representa molt bé l'essencia del joc.
Pensant-ho bé, jo mateix recordo molt més moments concrets de partides molt temàtiques (a rol, miniatures o jocs de taula) que moments singulars de jocs tipus euro.
Ho tindre en compte en els meus dissenys.
Per altra banda, sembla que l'evolució va per aquí. Estan sortint cada cop jocs més tematitzats, on hi ha un fil narratiu important.
Un món apart son los de miniatures...ahir ho comentava en Judit. Me sembla increible los kickstarter que s'estan fundant de minis...amb aportacions brutals que superen los 100 euros per mecenes i recaudacions amb cents de milers d'euros....i es funden!...sembla que com a més miniatures i millors siguen més s'enganxa la gent. I us asseguro que les mecàniques son.,..bufff...no dire que dolentes però si tremendament repetitives i copiades unes d'altres.
Espanya va molt per detras d'altres paissos en aquest aspecte. Poques editorials s'atreveixen amb jocs amb minis, i de fet, amb jocs amb molts components i lo bo del cas es que tenim alguns dels productors de minis més importants, però s'evidencia la falta de maduressa de les editorials d'aquí, amb mitjans molt limitats tant pel que fa a quartos com a possibilitats dels que les porten.
Seguiu donant opinions, és molt interessant el que dieu i us asseguro que es un debat obert en altres foros.
Avatar de l’usuari
Ennekes
 
Entrades: 571
Membre des de: 18 set. 2013, 07:06

Re: Gloomhaven. Cooperatiu, rolero iguapet

EntradaAutor: Robert » 10 nov. 2016, 14:59

Al final és el que dius, originals en quant a mecàniques no ho són gaire. A vegades tenen alguna cosa per la qual destaquen però la gran majoria no és el seu punt fort. Jo crec que al final l'experiència de joc és molt important. I la mostra és què el pandèmic Legacy, un joc que es un abstracte en la seva essència, li han afegit un fil narratiu i uns motius pel qual moltes decisions tenen repercursions en futures partides, i és el 1 de la BGG.
Avatar de l’usuari
Robert
 
Entrades: 982
Membre des de: 22 jul. 2013, 01:05

Re: Gloomhaven. Cooperatiu, rolero iguapet

EntradaAutor: Ennekes » 12 nov. 2016, 08:01

Si, Pandemic és un bon exemple.
També passa en tots los jocs de cartes que van dirigits a un públic molt concret: desde "El señor de los anillos", fins a l'"Arkham" que acaba de sortir. Les cartes donen un punt narratiu que es lo que es busca. Edge aposta fort per aquest tipus de joc i realment les mecàniques son molt pobres i repetitives.
També haig de dir que ara lo que crida l'atenció a les editorials és que quan plantejis un joc nou hi hagi escenaris concrets, més o menys tematitzats, que els jugadors puguin jugar.
Per contra, i en l'aspecte de rol sembla que la tendència és simplificar les normes i deixar molt oberta l'ambientació, contra menos taules i detall millor.
Per un altre foro comentavem que això és conseqüència de l'entrada de molta més gent als jocs de taula i al rol. Hem evolucionat d'una gent que van començar a jugar i després volien jocs més detallats cap una situació on aquests jocs detallats mantenen un públic molt petit i es requereixen jocs més simples de mecànica.
Avatar de l’usuari
Ennekes
 
Entrades: 571
Membre des de: 18 set. 2013, 07:06

Anterior

Torna a: Parlem de Jocs de Taula

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 16 visitants