LA RESISTENCIA

Novetats, dubtes, preguntes, comentaris...

LA RESISTENCIA

EntradaAutor: meleke » 25 nov. 2013, 12:35

Buenas,
a l'espera de que em pugui escapar un cap de setmana i puguem trobar-nos cara a cara (sóc de la Sénia i no m'és fàcil), us deixo aquesta proposta.

La Resistencia.
Imatge
Fins que algú no em demostri el contrari, la resistencia és el millor joc de rols ocults que hi ha avui en dia. :lol:
La mecànica de rols ocults és la clàssica del mafia/castronegro/werewolf. Els jugadors es divideixen en dos bandols però ningú sap qui és qui, i tothom aparenta ser bó. Són jocs que acaben amb un "però com pots arribar a ser tan malparit??" i que m'encanten.

EL NAIXEMENT
El joc va ser creat per Don Eskridge i inicialment va ser publicat com a print&play (es va penjar el reglament i components a internet per tal que cadascú s'imprimís i fabriqués el joc). L'èxit va ser brutal. Tan gran que l'editorial Indie Boards & Cards va decidir adquirir els drets i publicar-lo comercialment. El de després és història: èxit mundial, top100 de la BGG, etc.
A Espanya ens va arribar de la mà d'Homoludicus.
Imatge

L'AMBIENTACIÓ
Per als que no heu jugat mai un breu resum: Encara que sembli Espanya2013, la veritat és que ens trobem en un futur incert. Formeu part de la Resistencia, un grup rebel que lluita per enderrocar el govern tirànic i dèspota. El vostre objectiu es realitzar una sèrie de missions que, de tenir èxit, faran trontollar el govern i amb sort, retornaran la llibertat al poble. Però res és fàcil. El govern té espies per tot arreu. Potser fins i tot dins del vostre grup. Vigileu en qui confieu.
Imatge

EL REGLAMENT
A la pràctica el joc és molt simple. Primer que res repartim rols (ex: 4 membres de la resistència i 2 espies). Després cada torn té tres fases:
1.Un jugador proposa un grup per a realitzar la missió (ex: el primer grup ha de ser de 2 persones)
2.Tothom, discuteix sobre el grup i vota si hi està a favor o en contra. Si la majoria vota en contra tornem al punt 1. Si el grup s'aprova passem al punt 3.
3.Els escollits per anar de missió (aquells 2 jugadors) voten en secret si la missió és un èxit o bé si la sabotejen. Si tots els vots són èxits, la missió se supera. Un sol sabotatge, serveix per a que la missió fracasi.
Fi de la història. El primer grup (resistència o espies) que aconsegueix 3 punts ( 3 èxits o 3 sabotatges), guanya.
Hi ha la possibilitat (molt recomanable) d'introduir el que s'anomena cartes de trama. Són cartes que s'entreguen als jugadors i que permeten veure vots, rols i obtindre informació addicional.

JUGANT LA RESISTENCIA
Exemple real de partida real amb gent real:
No Uan no me times!!
Por dios gente no le creais ni un segundo!!
Es malo, malisimo!!!
Ostras, pero que fuerte!!!
A Filo te lo pusiste en el bolsillo diciendo que era bueno, siendo el bueno, tapadera asegurada Uan, la mision falla i las culpas de los dos van para mi!!!
I muy simple... confiaba en ti i dije un nombre por decir... la verdad me daba igual, estaba segura que la mision iba a ser exito! Esto para mi ha sido una puñalada Uan...
Tu eres malo, i espero que el grupo me de a mi el beneficio de la duda i me crea!!
SOLO SE QUE UAN ES MALO! i teneis que confiar plis!


LA MEUA OPINIÓ:

Encara que no ho vulgues, La Resistencia t'agafa del coll i et fica dins del joc. Es molt, molt immersiu. Et fica en el paper. T'obliga a defensar les teues idees, a mentir si ets un espia, a cridar si ets bó i veus que els companys l'estan cagant. Però no tot és teatre, el sistema de joc, les cartes, obliguen a tothom a prendre decisions. Descobrir quienes decisions són autèntiques i quines són atrezzo és crucial per deduir qui és qui.
Imatge

LA PROPOSTA:
La Resistencia és un joc excel·lent en viu, però és un joc brutal per foro. Ho sé perquè fa temps que hi juguem amb un èxit acollonant.
Crec que seria una bona eina per donar-me a coneixer, per apropar-me a vatros i per animar una mica el foro. Si voleu provar-ho necessitaré sis valents voluntaris i que l'admin em deixi utilitzar un petit subforo. ;) Si voleu provar-ho i no arribem a sis, cap problema. Envieu-me un mp i jo us mostraré hasta dónde llega la madriguera de conejos.
Ja us dic, és una experiència interessant.

Una abraçada!!

JUGADORS APUNTATS:
1. Ennekes
2. Robert
3. Judit
4.
5.
6.
meleke l’ha editat per darrera vegada el dia: 26 nov. 2013, 00:03, en total s’ha editat 2 vegades.
Sa paghigugma niini nga tawo, Meleke. Sa paghigugma niini nga tawo, Meleke.
Avatar de l’usuari
meleke
 
Entrades: 65
Membre des de: 10 nov. 2013, 19:59

Re: LA RESISTENCIA

EntradaAutor: Ennekes » 25 nov. 2013, 15:05

Al Resistència he jugat unes quantes partides, i he de dir que no és un joc que em convenci. M'ha passat que, jugant bastanta gent, he passat tota una partida sense gairebé intervindre. Reconec que és un joc que pot ser divertit i que va molt bé per trencar el gel a unes jornades sobretot si la gent no es coneix. De l'estil del Resistència vam provar no fa gaire el "Bote Salvavidas" i li vaig trobar un pelín més de xixa.
De tota manera tens raó quan dius que és un joc que dintre de la seva mecànica i per al que està pensat és un dels millors que podem trobar (si no el que més).
Jo m'apuntaria a una partida via foro ja que m'ha despertat curiositat. ;)
Avatar de l’usuari
Ennekes
 
Entrades: 571
Membre des de: 18 set. 2013, 07:06

Re: LA RESISTENCIA

EntradaAutor: Robert » 25 nov. 2013, 17:45

Jo també m'apuntaria. No hi hauria problema en fer un subfòrum.
Avatar de l’usuari
Robert
 
Entrades: 982
Membre des de: 22 jul. 2013, 01:05

Re: LA RESISTENCIA

EntradaAutor: Kokuoh » 25 nov. 2013, 18:37

Aquest joc m'encanta. Això de intentar vendre la moto a tothom mentre evites que et manipulen a tu, sense saber què li passa pel cap a qui... En fi, si algun dissabte coincidim m'apunto a fer com a mínim un parell de partides. Pel que fa al joc via fòrum no em veig capacitat per a fer-ho (no tinc la suficient constància en aquestes coses).
Dani Alcaide -In da house!!-
Avatar de l’usuari
Kokuoh
 
Entrades: 1166
Membre des de: 18 set. 2013, 02:47

Re: LA RESISTENCIA

EntradaAutor: Judit » 25 nov. 2013, 22:52

La idea de jugar via foro es curiós, trobo que pot estar be aixi que compta amb mi!
He jugat a la resistencia varies partides en gent diferent i se m'ha donat prou be, prepareus :P ...jejeje
Judit
 
Entrades: 42
Membre des de: 20 set. 2013, 15:25

Re: LA RESISTENCIA

EntradaAutor: meleke » 29 nov. 2013, 16:25

Buenas de nou, referent a la idea de jugar la resistencia només una cosa.
Potser és difícil quadrar horaris i voluntats de sis persones per a jugar aquí. Cap problema. Si arribem a ser sis i ho voleu provar, perfecte. A mi no em costa practicament res.
Si no arribem a sis i vosaltres tres (Ennekes, Robert i Judit) us heu quedat en lo cuquet...cap problema, tampoc. Us deixo link on normalment hi juguem. Es diu Castronegro, en honor als famosos homes llop. Allí em trobareu a mí i altra gent amb qui compartir jocs de rols ocults.
Una cosa. Ni és publicitat. Ni us demano que vingueu. Ni en trec res. Simplement sapigueu que existeix esta web. Només és informació. ;)

I per allò de burxar-vos una mica. Us deixo els comentaris de l'última partida que vam acabar dimecres:
dede ha escrit:La verdad es que ha sido muy buena partida, ha tenido de todo. Gracias a meleke y a los participantes por hacerla posible. Imatge
Fisolofo ha escrit:Esta partida ha sido la caña y no queda más que felicitar a los ganadores han hecho un partidón Imatge
Vierna ha escrit:Yo he estado estresada, enfadada como diría Alma he tenido impotencia... jajajajaja pero me lo he pasado genial...
Fisolofo ha escrit:Gracias meleke hacia tiempo que no sentía tanta tensión en una partida
Uan ha escrit:Me lo pase pipa engañando a todo el mundo aun sabiendo que me iban a pillar si o si.
Alma de Floreta ha escrit:Me o he pasado muy bien!!! Ha sido muy divertida i posteaba sin miedo i con ganas... no me hacia palo ni nada al contrario me hubiera puesto a escribir mil post intentando demostrar mi inocencia i lo que creia...
xylotuba ha escrit:Muchas gracias a todos por una estupenda partida! Imatge Me lo he pasado en grande. Imatge Imatge
Me he reido muchísimo, me habéis tenido en vilo toda la semana aunque también me habéis dado algún quebradero de cabeza.


Vinga, una abraçada!!
Sa paghigugma niini nga tawo, Meleke. Sa paghigugma niini nga tawo, Meleke.
Avatar de l’usuari
meleke
 
Entrades: 65
Membre des de: 10 nov. 2013, 19:59

Re: LA RESISTENCIA

EntradaAutor: Robert » 30 nov. 2013, 14:43

Ens pots explicar una mica el funcionament? Per exemple, com es reparteix la partida durant el temps, els torns, i quan dura una partida.

Per cert, he mirat per sobre Castronegro i he vist que tenieu un fòrum per a un joc de Battlestar Gallactica. De que va aquest joc? Sóc molt fan del de taula!
Avatar de l’usuari
Robert
 
Entrades: 982
Membre des de: 22 jul. 2013, 01:05

Re: LA RESISTENCIA

EntradaAutor: meleke » 01 des. 2013, 22:41

Per parts (tochopost ahead),
LA RESISTENCIA
Una Resistencia solen ser uns 8 turnos. A l'altre foro anem a un turno, un dia. Així que una partida sol durar setmana i mitja (els caps de setmana no compten).
La norma bàsica és que no saltem turno, ni fase hasta que tothom ha parlat, opinat i votat. Ja et dic, a l'altre foro això ho solem ventilar en un dia, però si hi ha conflicte, debat o el que sigui, pues allarguem el turno a dos dies a tres o al que faci falta.

Per a que te facis una idea del temps que et robaria una partida i a que t'obliga, et fico un exemple.
Comencem i repartixo rols. T'ha tocat ser traidor, juntament amb la Judit. Ademés ets el primer en fer de Comandant (es designa per sorteig) així que et demano per privat quin serà el teu grup. A la partida, hi ha tres fases que porten lio i que és on realment juguem. Són:
1. Publico el grup que m'has donat. Exemple: robert i ennekes. La gent comença a opinar. Que si el grup tal, que si el grup cual. Que si voto a favor, que si voto en contra. Naturalment, tothom ha de passar pel fil, veure el grup, opinar i votar.
2. Es juga una carta. Cada torn es reparteixen 2 cartes. Quan algú juga una carta es sol desvelar informació que es crucial i que canvia la situació de la partida. Així, després de jugar una carta és necessari que tothom ho hagi vist, siga conscient dels seus efectes i opine/vote en conseqüència. Exemple: Joan juga Sinceridad (obliga al comandant a mostrar el rol a algú), jo ho veig i et pregunto per privat a qui vols mostrar el rol. Tu bufes i et cagues en tot, perquè significa ensenyar a algú que ets un traidor. Dubtes si confiar i ensenyar-li a Judit per a que et tapi, però finalment tries a Rosa. Jo li envio un privat a Rosa dient-li que Robert és un traidor. No tarda ni dos minuts en explicar-ho al fil. Clar, tothom ha de conéixer aquesta notícia abans de votar.
3. Es resol una votació. El grup s'aprova. Abans t'hauré demanat per privat si vols sabotejar o no. Com que t'han caçat decideixes votar èxit. Publico el resultat: Grup: robert i ennekes Resultat: Exit. El proxim comandant és Juanito. Abans de que Juanito faci el grup tothom pot opinar i donar consells en funció de com ha anat la missió anterior.
En definitiva, que per a que la partida surtiga fluida tothom s'hauria de conectar unes tres vegades al dia: migdia, tarde, nit. Si no pot ser, cap problema. Es juga en turnos de dos dies i una duració total próxima a dos setmanes.

GALACTICA
Sobre el Galactica, el que vam jugar per foro va ser el BattleStar Galactica Express. El joc era un print&play inspirat amb el joc de taula gran. Tenia humans, cylons, raiders, vipers i tota le pesca. :D
El print&play deixarà de ser-ho i ara es comercialitzarà. Per això ha canviat el nom a Dark Moon i han demanat retirar totes les imatges i el material lliure de l'anterior (si el vols, envíam un privat).
El joc tenia una mecànica realment interessant. Els jugadors es dividien (en secret) entre humans y cylons. Cada turno la nau Galactica afrontava crisis que s'havien de resoldre entre tots. Cada jugador tirava 4 daus en privat i triava quins aportar per solucionar la crisis. Hi havien daus que ajudaven i daus que empitjoraven la crisis ("Ostia, qué mala sort, només m'ha sortit aquesta merda", "Segur? Amb 4 daus?"). Clar, quan algú aportava una merda de daus i la crisi no es superava no sabies si "havia tingut mal sort" o "era una maleida tostadora".
El problema és que no és joc per a jugar-lo per foro. No s'acabava d'adaptar bé i no creava ni una mínima part de la paranoia que genera un werewolf o una resistència. A més que fotia una faenada de collons per al degraciat del master.

Més info.
Les regles amb que van jugar estan aquí: http://castronegro.es/index.php?topic=582.0
La partida sencera està aquí: http://castronegro.es/index.php?topic=592.0

Per acabar, BS Galactica és la espina lúdica més gran que tinc clavada. Jo per jugar-lo mato. Ma-to. A veure si coincidimun dissabte i li arreem canya.
Sa paghigugma niini nga tawo, Meleke. Sa paghigugma niini nga tawo, Meleke.
Avatar de l’usuari
meleke
 
Entrades: 65
Membre des de: 10 nov. 2013, 19:59

Re: LA RESISTENCIA

EntradaAutor: Ennekes » 02 des. 2013, 01:13

El Galactica és una espina que tinc clavada desde fa molt temps...jo m'apuntaria a una partida. A veure si trobem un rato pels nadals... o montar-ne una a les properes jornades de l'Associació ;)
El resistencia per foro pinta molt bé. Trobo que pot ser molt interessant...a veure si convencem a un parell de jugadors més, que segurament amb més jugadors pot ser més interessant.
Avatar de l’usuari
Ennekes
 
Entrades: 571
Membre des de: 18 set. 2013, 07:06

Re: LA RESISTENCIA

EntradaAutor: meleke » 09 des. 2013, 16:17

El passat dissabte vaig tenir la sort de poder anar a les AYUDAR JUGANDO a Barcelona i vaig poder matar el cuquet del Galactica.
Déu meu quin joc. Es acollonant. Quan es faci una partida m'apunto sigui on sigui. Jajajajaaaa.

Imatge
Sa paghigugma niini nga tawo, Meleke. Sa paghigugma niini nga tawo, Meleke.
Avatar de l’usuari
meleke
 
Entrades: 65
Membre des de: 10 nov. 2013, 19:59

Següent

Torna a: Parlem de Jocs de Taula

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants