Twilight Struggle Online

Busques jugadors, grups de jocs...

Re: Twilight Struggle Online

EntradaAutor: Ennekes » 21 des. 2015, 20:27

Totalment d'acord en Robert.
Es un joc molt estratègic. Si tu tens unes cartes, el contrari en té unes altres i cadascun ha de saber gestionar la mà que té. Quan comences dona l'impressió que les cartes de l'altre estorben, però jugades al moment oportú minimitzen o anul·len l'efecte que podren tindre i sovint queden descartades del joc. Tirar la carta adequada, tant pròpia com del rival, és vital a cada moment.
Es un joc molt tens on cada jugada és important i el factor daus no és determinant, simplement li dona una mica d'atzar en alguns moments.
L'inici de partida ve donat per una seqüència de cartes que després determinen com anirà el joc...però jo que he jugat als escacs molts anys ho veig similar:
Als escacs hi ha una primera fase d'apertura. Les peces es disposen en una sèrie de jugades molt estudiades i que pots portar preparades de casa. Cada jugador marca la linia que seguirà segons el seu tarannà i surten partides molt agressives, o molt posicionals. Les combinacions possibles son moltes, però no infinites. Al Twilight n'hi ha moltes menos, però igualment moltes, i depenent de l'estil de cadascú i de les cartes inicials que t'hagin tocat, pots tindre una partida que et toqui defensar o al contrari, atacar.
A partir de la configuració inicial que se li ha donat a la partida comença el mig joc, on cada jugador moura les fitxes en funció del pla qe s'hagi traçat a l'apertura i segons les jugades del contrincant. Al TS passa el mateix...si bé les primeres jugades determinen com anirà la partida després, tot està obert a les possibilitats que es vagin donant.
Lo final de partida si que difereix dels escacs. Allí hi ha una línia clara d'on s'acaba el joc mitj i comença el final...al TS no. El mig joc s'allarga fins a provocar el final de forma abrupta al torn 10, amb una puntuació final.

A mi m'agrada molt el joc, potser és el joc de taula que més m'agrada, però no és un joc que hi estaria jugant cada dia. Es un joc exigent, que et proporciona una experiència de joc tensa, i no, no és un joc tipo la carta més alta, que és atzar pur, ni tipo magic, que tens un motor de joc completament diferent. Però si que té una fase d'aprenentatge que has de fer per disfrutar i entendre el joc. Com als escacs, saber moure les peces i el pastoret no et fa saber jugar ni et proporcionarà mai una experiència satisfactoria amb el joc.
Avatar de l’usuari
Ennekes
 
Entrades: 571
Membre des de: 18 set. 2013, 07:06

Re: Twilight Struggle Online

EntradaAutor: Scorpionking » 21 des. 2015, 21:58

Deixant clar en un primer moment que estic bastant d'acord amb Robert i Nando, sí que arribo a entendre el que diu Pep.
Efectivament el joc és estratègic i tot el que heu dit, però en determinades circumstàncies (que van minvant a mesura que conneixes les cartes) pots tenir mala sort i sentir-te impotent. Sense anar més lluny ahir vaig estar dos hores i mitja sense poder fer res, excepte mirar com es desfeia un avantatge de 16 punts fins acabar perdent. De ben segur vaig cometre errades, però sincerament crec que vaig tenir molt mala sort tant amb les cartes de puntuació (no en vaig veure ni una, totes les va poder gestionar Nando) com amb els daus (no recordo mai haver tret tans de 1). Segurament això passarà poques vegades, la sort de vegades és bona i d'altres és mala, però el que crec que vol dir Pep és que el joc no té cap mecanisme per a poder trencar una ratxa pèssima. El dia que t'has aixecat amb el peu esquerre, Twilight pot ser molt dur amb tu.
Avatar de l’usuari
Scorpionking
 
Entrades: 358
Membre des de: 25 set. 2013, 10:01

Anterior

Torna a: Grups de joc

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants