Faig presentacio del joc del qual busco jugadors, per a que tingueu mes informació:
El Anillo Único: Aventuras al borde del Yermo ens situa a partir del 2496 de la Tercera Edat de la Terra Mitjana, 5 anys despres del aconteixements narrats a "El Hobbit".
Suposs que tothom coneix el MERP, doncs aquest es completament diferent. Es tracta d'un joc que segueix tan com pot la idea dels llibres de Tolkien, aquí no hi ha mags amb boles de foc, fetillers,... La magia existeix, pero es molt sutil, al estil de "magia èlfica" com es narra al Senyor dels Anells i el Hobbit.
El joc es molt narratiu, i la temática es pot resumir com la lluita del Bé sobre el Mal. El personatjes jugadors son persones normals que s'aventuren en un territori que durant anys ha estat dominat per l'Ombra, i que encara que sembla que després de la Batalla dels Cinc Exèrcits la calma i la prosperitat tornen a remuntar, alguna cosa no acaba anar del tot bé.
També va de com fins al mes grans del herois es pot corrompre (tots recordem Boromir) pero també com l'Esperança dona força per a les empreses mes imposibles.
El personatjes jugadors apendran, faran vincles entre ells, amb el temps serán capaços de grans proeses i potser serán herois de renom recordats al llarg del temps, molts del quals serán protagonistes de cançons i relats, pero també es podrán corrompre, enbogir i en un lloc tan perillós, la probabilitat de que morin es molt elevada.
El personatges jugadors formarán una Companyia, amb un seguit de regles especials per a això (Punts de Comunitat, elecció del focus de Comunitat, etc..). El personatges es poden acabar converitint els herois, tindrán una personalitat definida, guanyaran corrupció (punts d'ombra) si no segueixen les directrius marcades per la seva personalitat, poden acabar coneixent i relacionarse amb personatges molt importants de l'obra de Tolkien (Gandalf, Radagast, Dain, el nans de la Companyia de Thorin,...) i amb el pas del temps, elegir personatges relacionats amb el que porteu per a que agafi el vostre relleu (hi ha regles per a herencia als personatges, L'Anell Únic pot arribar a abarcar un periode de 70 anys, des del 2496 fins la Guerra de l'Anell).
Part de les partides, els personatges narren el que fan els seus personatges entre aventura i aventura (entre sessió i sessió de joc) i hi ha regles i opcions per a aquest fet.
Els personatges disposen de 3 atributs principals (Cos, Cor i Ment) i 18 Habilitats Comuns (dividides en tres grups directament relacionats amb els atributs anteriors) a més de les habilitats d'armes i una altra sèrie de característiques especials (Esperança, Aguant, Valor, Saviesa ...). Cadascun dels esmentats atributs principals disposa de dos valors diferents, un valor normal i un valor favorit (superior a l'anterior). A més algunes de les habilitats també es convertiran en favorites.
A l'hora de realitzar qualsevol tirada d'habilitat, llançarem el dau d12 (Dau de Proesa) i tants daus d6 (Daus d'Exit) com el rang (o nivell) de l'habilitat utilitzada. Els resultats dels daus es sumen i si superem el nombre de dificultat establert, s'aconsegueix realitzar amb èxit l'acció. Hi ha algunes peculiaritats en aquests daus que afecten aquestes tirades. El dau de Proesa (d12) té valors numèrics entre 1 i 10, així com dos símbols especials: la runa de Gandalf i l'Ull de Sauron. Si s'obté la Runa de Gandalf, el tiratge serà automàticament un èxit. Si s'obté l'ull de Sauron, el valor del dau d'proesa serà igual a zero (i depenent del tipus de tirades que estiguem realitzant, tindrà conseqüències encara pitjors). A més, en els daus d'èxit (d6) el valor "6" ve amb una marca especial que ens servirà per calibrar la qualitat de l'èxit obtingut sempre que se superi la dificultat (èxit normal, gran èxit o èxit extraordinari). A més, si el nostre personatge està cansat, els valors d'1 a 3 obtinguts en els daus d'èxit no se sumaran.
A més, els valors dels atributs poden influir en els resultats finals dels daus. Per a això hi ha una característica especial anomenada Esperança que ens atorga una quantitat de punts (que es van gastant a mesura que anem utilitzant) i que ens permet afegir el valor de l'atribut relacionat amb l'habilitat que estem utilitzant al total obtingut en la tirada (i en cas que l'habilitat sigui favorita, sumarem el valor favorit de l'atribut en comptes del valor normal).
Hi ha altres característiques molt importants en el joc:
L'Aguant representa la resistència física del personatge. Es redueix quan es pateix dany o cansament. Quan aquest valor arriba a zero el personatge cau inconscient. Si el valor de Aguant és igual o inferior a la Impedimenta, el personatge es considera Cansat.
L'Esperança representa el vigor espiritual del personatge. Podem anar gastant punts d'aquesta per ajudar-nos a superar les dificultats. Quan el valor d'Esperança és igual o menor al valor Ombra se'l considera Desanimat.
El Valor descriu l'estatus heroic dels personatges i serveix com a mesura del coratge d'aquests. Segons augmenta aquest valor, obtenim recompenses (armes i equips especials o qualitats per a aquestes).
La Saviesa representa l'autocomprensió i bon judici d'un personatge. A més és una mesura de la seva resistència al poder corruptor de l'Ombra. D'acord augmentem el seu valor, obtenim virtuts (talents especials).
La inclusió dels Trets és un altre concepte afegit per part dels dissenyadors. Els Trets són unes característiques que es defineixen per si mateixes i afegeixen informació sobre el personatge. Aquests a més tenen una influència en el joc, ja que la utilització dels mateixos en els moments oportuns aconseguiran que els nostres personatges tinguin èxits automàtics en algunes accions sense necessitat de recórrer a tirades de daus.
Existeixen 6 cultures heroiques disponibles per als jugadors: Beórnides, Elfs del Bosc Negre, Nans de la Muntanya Solitària, Hobbits de la Comarca, Homes de Bard i finalment els Homes del Bosc de les Terres Aspres, cadascun amb els seves característiques. Amb el suplement de la "Pantalla del Mestre del Saber i la Ciutat del Llac" s'afegeix una nova cultura, el Homes del LLac, i amb el suplement "El Cor de l'Erm" en permet crear Hobbits Salvatges (la traduccio Fidel seria Hobbits del Riu).
Una escena de combat es resoldria d'aquesta manera: abans de començar el combat cos a cos existiria una ronda de "Voleas" (vaya nom???) en la qual hi haurà un intercanvi de projectils, per a posteriorment començar el combat a curta distància. Hi ha quatre posicions en un combat: avantguarda, oberta, defensiva i rereguarda; i els personatges hauran de posicionar-se en la que desitgin (exceptuant rereguarda que té com a requisit que almenys dos membres del grup se situïn en alguna de les tres posicions). La posició triada ens atorga avantatges i inconvenients: a major risc, més facilitat per fer mal a l'enemic, però més possibilitats de patir mal. A més, i per exemple, en la posició de rereguarda no rebrem atacs cos a cos i nosaltres podrem realitzar atacs de projectil contra els enemics.
El dany funciona de la manera: cada arma té un valor de dany que són els punts de resistència que restessin a l'enemic (i depenent de la categoria de l'èxit, afegirem dany extra). A més totes les armes tenen un valor anomenat Tall. Si el dau de Proesa (d12) obté un resultat igual o superior a aquest valor, l'atac es considerarà com un Cop Perforant, que a més de provocar la pèrdua de punts d'aguant també causarà una ferida llevat que la nostra armadura ens protegeixi de ella. Això es determina mitjançant l'anomenada Prova de protecció, un tiratge d'armadura contra el valor de la qualitat Ferida l'arma amb la qual assesta el cop. Habitualment les criatura només suportaran una ferida, mentre que els PJs són capaços de suportar 2.
Durant el combat es poden realitzar altres accions: intimidar l'enemic, reagrupar els camarades, defensar un company ... etc. A més existeix una curiosa mecànica denominada com Cops apuntats, que més que localitzar cops en determinades parts de l'objectiu, atorguen beneficis especials depenent de cada arma (per exemple, trencar l'escut de l'adversari, ...).
En definitiva, un sistema de combat prou abstracte per no haver d'utilitzar ni mapes ni representacions de cap tipus per descriure el desenllaç.
L'evolució dels personatges s'aconsegueix amb dos mètodes diferents: a través de l'obtenció de punts d'experiència que ens permetran potenciar les habilitats d'armes així com les característiques de Saviesa i Valor i mitjançant els punts d'avanç, que s'obtenen a través de l'ús de les nostres habilitats comuns i que ens serviran per augmentar aquestes.
A mes a mes, L'Anell Únic ens ofereix un sistema complet de regles per als viatges que amb tota seguretat hauran de realitzar els nostres personatges. Amb aquest sistema, seran els propis personatges els que decideixin el trajecte pot tenir en compte els tipus de terrenys que han de travessar. D'aquesta manera podrem calcular la distància, el temps necessari per realitzar el viatge, el cansament que patiran els nostres personatges així com diferents esdeveniments que poden concórrer al llarg de la travessa i on tots els personatges tindran un paper (ja sigui com a guia, explorador , guaita ...). Un viatge mal decidit o una mala tirada podría portar a tota una aventura apart de la que ja juguen els jugadors (tremoleu...)