Pàgina 1 de 2

El Anillo Unico

EntradaPublicat: 05 ago. 2014, 21:41
Autor: Kalesin
Faig presentacio del joc del qual busco jugadors, per a que tingueu mes informació:

Imatge

El Anillo Único: Aventuras al borde del Yermo ens situa a partir del 2496 de la Tercera Edat de la Terra Mitjana, 5 anys despres del aconteixements narrats a "El Hobbit".

Suposs que tothom coneix el MERP, doncs aquest es completament diferent. Es tracta d'un joc que segueix tan com pot la idea dels llibres de Tolkien, aquí no hi ha mags amb boles de foc, fetillers,... La magia existeix, pero es molt sutil, al estil de "magia èlfica" com es narra al Senyor dels Anells i el Hobbit.

El joc es molt narratiu, i la temática es pot resumir com la lluita del Bé sobre el Mal. El personatjes jugadors son persones normals que s'aventuren en un territori que durant anys ha estat dominat per l'Ombra, i que encara que sembla que després de la Batalla dels Cinc Exèrcits la calma i la prosperitat tornen a remuntar, alguna cosa no acaba anar del tot bé.

També va de com fins al mes grans del herois es pot corrompre (tots recordem Boromir) pero també com l'Esperança dona força per a les empreses mes imposibles.

El personatjes jugadors apendran, faran vincles entre ells, amb el temps serán capaços de grans proeses i potser serán herois de renom recordats al llarg del temps, molts del quals serán protagonistes de cançons i relats, pero també es podrán corrompre, enbogir i en un lloc tan perillós, la probabilitat de que morin es molt elevada.

Imatge

El personatges jugadors formarán una Companyia, amb un seguit de regles especials per a això (Punts de Comunitat, elecció del focus de Comunitat, etc..). El personatges es poden acabar converitint els herois, tindrán una personalitat definida, guanyaran corrupció (punts d'ombra) si no segueixen les directrius marcades per la seva personalitat, poden acabar coneixent i relacionarse amb personatges molt importants de l'obra de Tolkien (Gandalf, Radagast, Dain, el nans de la Companyia de Thorin,...) i amb el pas del temps, elegir personatges relacionats amb el que porteu per a que agafi el vostre relleu (hi ha regles per a herencia als personatges, L'Anell Únic pot arribar a abarcar un periode de 70 anys, des del 2496 fins la Guerra de l'Anell).

Part de les partides, els personatges narren el que fan els seus personatges entre aventura i aventura (entre sessió i sessió de joc) i hi ha regles i opcions per a aquest fet.

Imatge


Els personatges disposen de 3 atributs principals (Cos, Cor i Ment) i 18 Habilitats Comuns (dividides en tres grups directament relacionats amb els atributs anteriors) a més de les habilitats d'armes i una altra sèrie de característiques especials (Esperança, Aguant, Valor, Saviesa ...). Cadascun dels esmentats atributs principals disposa de dos valors diferents, un valor normal i un valor favorit (superior a l'anterior). A més algunes de les habilitats també es convertiran en favorites.

Imatge

A l'hora de realitzar qualsevol tirada d'habilitat, llançarem el dau d12 (Dau de Proesa) i tants daus d6 (Daus d'Exit) com el rang (o nivell) de l'habilitat utilitzada. Els resultats dels daus es sumen i si superem el nombre de dificultat establert, s'aconsegueix realitzar amb èxit l'acció. Hi ha algunes peculiaritats en aquests daus que afecten aquestes tirades. El dau de Proesa (d12) té valors numèrics entre 1 i 10, així com dos símbols especials: la runa de Gandalf i l'Ull de Sauron. Si s'obté la Runa de Gandalf, el tiratge serà automàticament un èxit. Si s'obté l'ull de Sauron, el valor del dau d'proesa serà igual a zero (i depenent del tipus de tirades que estiguem realitzant, tindrà conseqüències encara pitjors). A més, en els daus d'èxit (d6) el valor "6" ve amb una marca especial que ens servirà per calibrar la qualitat de l'èxit obtingut sempre que se superi la dificultat (èxit normal, gran èxit o èxit extraordinari). A més, si el nostre personatge està cansat, els valors d'1 a 3 obtinguts en els daus d'èxit no se sumaran.

Imatge

A més, els valors dels atributs poden influir en els resultats finals dels daus. Per a això hi ha una característica especial anomenada Esperança que ens atorga una quantitat de punts (que es van gastant a mesura que anem utilitzant) i que ens permet afegir el valor de l'atribut relacionat amb l'habilitat que estem utilitzant al total obtingut en la tirada (i en cas que l'habilitat sigui favorita, sumarem el valor favorit de l'atribut en comptes del valor normal).

Hi ha altres característiques molt importants en el joc:

L'Aguant representa la resistència física del personatge. Es redueix quan es pateix dany o cansament. Quan aquest valor arriba a zero el personatge cau inconscient. Si el valor de Aguant és igual o inferior a la Impedimenta, el personatge es considera Cansat.

L'Esperança representa el vigor espiritual del personatge. Podem anar gastant punts d'aquesta per ajudar-nos a superar les dificultats. Quan el valor d'Esperança és igual o menor al valor Ombra se'l considera Desanimat.

El Valor descriu l'estatus heroic dels personatges i serveix com a mesura del coratge d'aquests. Segons augmenta aquest valor, obtenim recompenses (armes i equips especials o qualitats per a aquestes).

La Saviesa representa l'autocomprensió i bon judici d'un personatge. A més és una mesura de la seva resistència al poder corruptor de l'Ombra. D'acord augmentem el seu valor, obtenim virtuts (talents especials).

La inclusió dels Trets és un altre concepte afegit per part dels dissenyadors. Els Trets són unes característiques que es defineixen per si mateixes i afegeixen informació sobre el personatge. Aquests a més tenen una influència en el joc, ja que la utilització dels mateixos en els moments oportuns aconseguiran que els nostres personatges tinguin èxits automàtics en algunes accions sense necessitat de recórrer a tirades de daus.

Imatge

Existeixen 6 cultures heroiques disponibles per als jugadors: Beórnides, Elfs del Bosc Negre, Nans de la Muntanya Solitària, Hobbits de la Comarca, Homes de Bard i finalment els Homes del Bosc de les Terres Aspres, cadascun amb els seves característiques. Amb el suplement de la "Pantalla del Mestre del Saber i la Ciutat del Llac" s'afegeix una nova cultura, el Homes del LLac, i amb el suplement "El Cor de l'Erm" en permet crear Hobbits Salvatges (la traduccio Fidel seria Hobbits del Riu).

Imatge

Una escena de combat es resoldria d'aquesta manera: abans de començar el combat cos a cos existiria una ronda de "Voleas" (vaya nom???) en la qual hi haurà un intercanvi de projectils, per a posteriorment començar el combat a curta distància. Hi ha quatre posicions en un combat: avantguarda, oberta, defensiva i rereguarda; i els personatges hauran de posicionar-se en la que desitgin (exceptuant rereguarda que té com a requisit que almenys dos membres del grup se situïn en alguna de les tres posicions). La posició triada ens atorga avantatges i inconvenients: a major risc, més facilitat per fer mal a l'enemic, però més possibilitats de patir mal. A més, i per exemple, en la posició de rereguarda no rebrem atacs cos a cos i nosaltres podrem realitzar atacs de projectil contra els enemics.

El dany funciona de la manera: cada arma té un valor de dany que són els punts de resistència que restessin a l'enemic (i depenent de la categoria de l'èxit, afegirem dany extra). A més totes les armes tenen un valor anomenat Tall. Si el dau de Proesa (d12) obté un resultat igual o superior a aquest valor, l'atac es considerarà com un Cop Perforant, que a més de provocar la pèrdua de punts d'aguant també causarà una ferida llevat que la nostra armadura ens protegeixi de ella. Això es determina mitjançant l'anomenada Prova de protecció, un tiratge d'armadura contra el valor de la qualitat Ferida l'arma amb la qual assesta el cop. Habitualment les criatura només suportaran una ferida, mentre que els PJs són capaços de suportar 2.

Durant el combat es poden realitzar altres accions: intimidar l'enemic, reagrupar els camarades, defensar un company ... etc. A més existeix una curiosa mecànica denominada com Cops apuntats, que més que localitzar cops en determinades parts de l'objectiu, atorguen beneficis especials depenent de cada arma (per exemple, trencar l'escut de l'adversari, ...).

En definitiva, un sistema de combat prou abstracte per no haver d'utilitzar ni mapes ni representacions de cap tipus per descriure el desenllaç.

Imatge

L'evolució dels personatges s'aconsegueix amb dos mètodes diferents: a través de l'obtenció de punts d'experiència que ens permetran potenciar les habilitats d'armes així com les característiques de Saviesa i Valor i mitjançant els punts d'avanç, que s'obtenen a través de l'ús de les nostres habilitats comuns i que ens serviran per augmentar aquestes.

Imatge

A mes a mes, L'Anell Únic ens ofereix un sistema complet de regles per als viatges que amb tota seguretat hauran de realitzar els nostres personatges. Amb aquest sistema, seran els propis personatges els que decideixin el trajecte pot tenir en compte els tipus de terrenys que han de travessar. D'aquesta manera podrem calcular la distància, el temps necessari per realitzar el viatge, el cansament que patiran els nostres personatges així com diferents esdeveniments que poden concórrer al llarg de la travessa i on tots els personatges tindran un paper (ja sigui com a guia, explorador , guaita ...). Un viatge mal decidit o una mala tirada podría portar a tota una aventura apart de la que ja juguen els jugadors (tremoleu...)

Re: El Anillo Unico

EntradaPublicat: 05 ago. 2014, 21:43
Autor: Robert
Home, té molt bona pinta!

Re: El Anillo Unico

EntradaPublicat: 05 ago. 2014, 21:46
Autor: Kokuoh
Un gran treball, moltes gràcies per la iniciativa i per compartir-ho amb natros.

La veritat és que aquest joc té una pinta genial. A mi personalment sempre m'ha cridat molt l'atenció i fa temps que estic desitjant provar-lo. Com a jugador, lamentablement, no em puc comprometre a participar en una campanya, però sí estaria disposat en jugar una sessió, encara que sigués dilatada, per a fer una aventura curteta.

Re: El Anillo Unico

EntradaPublicat: 06 ago. 2014, 17:54
Autor: Kalesin
Gràcies per les respostes, la veritat es que la pinta es genial, y pot donar lloc a bones aventures.

Estic esperant que m'arribi "LA PANTALLA DEL MAESTRO DEL SABER", "RELATOS DE LAS TIERRAS ASPERAS" i "EL CORAZÓN DEL YERMO", per aixi tenir mes material, mes cultures jugables, mes opcions per a les Fases de Cominitat,.... i podrem començar ;)

Re: El Anillo Unico

EntradaPublicat: 22 ago. 2014, 10:52
Autor: Kalesin
Aclaracions i correccions per a "El Anillo Único":

https://www.dropbox.com/sh/li9cr37eb50d0qa/AACt45T91eKYOYwDgBfMzm3La

Re: El Anillo Unico

EntradaPublicat: 26 ago. 2014, 23:07
Autor: Kalesin
La Pantalla del Mestre del Saber ("Pantalla del Maestro del Saber") és l'habitual pantalla destinada com a ajuda durant les sessions per al Director de Joc (anomenat Mestre del Saber en L'Anell Únic). En la seva part interior trobarem les típiques taules resum amb les regles més importants i bàsiques per a ser consultades de forma ràpida durant les sessions de joc. A la part exterior hi ha una il.lustració preciosa de la Ciutat del Llac de Jon Hodgson.

Imatge

Acompanyant l'esmentada pantalla, trobarem un llibret de només 36 pàgines encara a tot color, i que es denomina Llibre de consulta de la Ciutat del Llac.

Imatge

En aquest petit llibret trobarem informació de la ciutat de Esgaroth (com també és coneguda La Ciutat del Llac), amb unes pinzellades dels seus barris, els seus habitants, els seus gremis i el comerç, la milícia ... en definitiva, una guia perquè coneguem d'una millor manera la ciutat.



Però a part de la informació esmentada anteriorment, aquest petit llibret inclou més ajudes de joc de les que en principi podríem pensar donada la seva petita extensió:

    -Noves empreses per La Fase de Comunitat (una que hem va cridar l'atencio es recollir herbes que et donen millores/aventatges per a la propera sessió de joc)
    -Regles per al famós concurs de tir amb arc (anomenat com el Dia de la Fletxa Negra i que se celebra l'1 de novembre en honor a Bard el Matadracs)
    -Un petit aclariment de regles sobre els llocs assolats i la corrupció
    -Regles per a l'ús de monedes per a aquells grups de joc que prefereixin tenir un sistema menys abstracte que el presentat en l'Anell Únic (això si, el sistema és molt bàsic, encara que té com a avantatge el relacionar els dos sistemes entre si).

Imatge

A la secció de Secrets de les Pantans Llargs ens mostren diferents herbes que trobarem en els pantans, així com tres nous monstres que s'amaguen als gorgs i aigües estancades dels aiguamolls: "Hobotrasgos", Bruixes del Pantà i Ogres (Orcos) del Pantà.

Imatge

Per finalitzar, trobarem una nova cultura jugable, Els homes del Llac, amb totes les regles necessàries per a això. Una cultura que es basa en la dels homes de Bard, però que s'allunya d'ells.

Imatge

En breu continuo amb els altres dos suplements que he rebut:

"Relatos de las Tierras Ásperas"
Imatge

"El Corazón del Yermo"
Imatge

Continuare amb les publicacions recents de Cubicle 7:

"Rivendell"
Imatge

"The Darkening Of Mirkwood"
Imatge


I fàrem un analisi del que ens espera properament:

"Ruins of the North"
Imatge

que es preveu que es publiqui en breu; aixi com de les publicacions que el seguirán (de les quals encara no hi ha portada):

"The Adventurer’s Companion" y "Horse-lords of Rohan"

Imatge

Re: El Anillo Unico

EntradaPublicat: 02 set. 2014, 15:08
Autor: Zodd
Abans de res enhorabona pel post que has fet ;)

Jo tinc el primer Aventuras al borde del Yermo, me'l vaig comprar perquè sóc molt fan de l'obra de Tolkien i perquè me faria gràcia jugar-lo, tant com a MJ com a Pj. Desconeixia que haguessin noves expansions. Me conec i sé que me les acabaré comprant, tenen molt bona pinta :D

També tinc els antics, on pots fer-te màgia a mansalva, a mi realment m'agrada, tot i no ser tant canònic crec que dona més possibilitats de joc que El Anillo Único (races, bestiari, extensió de mapa), el simple fet de poder fer-te un Numeronià Negre, un Olog-hai, o un Haradrim és algo que a mi me captiva :D . De fet estic pensant de portar les regles del Anillo Único als primers llibres on estava tota la Tierra Media. També he de dir que parlo des de la ignorància com a jugador de rol i màster.

A veure quan comencem l'aventura! :)

Re: El Anillo Unico

EntradaPublicat: 04 set. 2014, 13:08
Autor: Charli
Woooo la maquetació es brutal i ambienta molt, ja ho he dit vull portat u elfo.

Re: El Anillo Unico

EntradaPublicat: 05 feb. 2015, 14:49
Autor: Kalesin
Confirmada publicacio del seguent suplement: Rivendell (aquest l'espero molt, ja que inclou temes com artefactes o armes màgiques, un nou concepte de "amenaça", etc...) apart de bestiari, lloc i altres de Eriador, una de les meves zones preferides de la Terra Mitjana.

Ja hem mirat el Roman i jo la versió en angles, pero como que el meu domini d'aquesta llengua es baix, prefereixo tenirlo en español.

Despres confirmen que seguira "Ruinas del Norte", suplement amb campanya ambientat a Eriador.

Els seguira "Adventurer's Companion" y "Los señores de los caballos de Rohan".

Aquest finde o diumenge no podre venir, pero el proper, o sigui, diumenge 15 de febrer, podriem continuar i acabar la partida introductoria que vàrem fer.

Si algu més es vol apuntar, el podem incloure a la partida.

La idea era que també Roman dirigies alguna partida, aixi també podria jugar jo (ja mirarem com alternem partides i si compartim o no campanya)

Despres de la partida introductoria, començarem la campanya de:

Relatos de las Tierras Asperas

Imatge

La meva idea era anar seguint campaña, quan surti Rivendell afegir les regles d'aquest suplement i al acabar la campaña, hagi sortit o no "Ruinas del Norte", passar a Eriador.


Aquest finde, si el "petit de la casa" hem deixa, començo a preparar i escriure la cronica de les vostres aventures ;)

Re: El Anillo Unico

EntradaPublicat: 10 feb. 2015, 15:45
Autor: Jordi
m'atreu molt este joc, tens ja un jugador ;)