[RpgaDay] #7- Joc de Rol més "intel·lectual"

Novetats, dubtes, preguntes, comentaris...

[RpgaDay] #7- Joc de Rol més "intel·lectual"

EntradaAutor: Robert » 14 ago. 2014, 11:40

No sé exactament a que es refereix el tema intel·lectual però jo ho interpretaré com el joc més exigent per entendre.
En aquest cas estaria entre l'Eclipse Phase, ja comentat i Mago: La Ascensión.
A Mago, representa que hi ha una lluita entre diferents Tradicions de màgia pel paradigma dels que no fan màgia, ja que a aquest joc el que defineix que una cosa és màgica o no, és la creença de tots: si tothom creu que es possible veure gent tirant raigs pels ulls fer això, seria molt fàcil. En canvi, com és el cas, per a un mag això seria complicat perquè a gent no ho creu. Llavors el joc tracta de com lluiten les diferents faccions per imposar la seva manera d'entendre les coses a la gent que no fa màgia.
En mig de tot això, dimonis, mags bojos, esperits embogits, guerres a altres mons, ....
Avatar de l’usuari
Robert
 
Entrades: 982
Membre des de: 22 jul. 2013, 01:05

Re: [RpgaDay] #7- Joc de Rol més "intel·lectual"

EntradaAutor: Ennekes » 14 ago. 2014, 12:09

Dels que jo he vist fins ara, un dels que m'ha semblat més exigent en quant a esforç mental per part dels jugadors és el "Tibet". No sé si és per que quan el vaig mirar em va semblar bastant complicat pel desconeixement que tinc de l'ambientació o pel tema de la gestió del karma que me va semblar molt delicat de portar bé.
Hem van comentar que el Nephilim també se las traia, però tinc pendent la seva lectura.
Avatar de l’usuari
Ennekes
 
Entrades: 571
Membre des de: 18 set. 2013, 07:06

Re: [RpgaDay] #7- Joc de Rol més "intel·lectual"

EntradaAutor: Roman » 14 ago. 2014, 12:22

"Nietzsche en los días de Platón" és el joc més intel·lectual a què hagi jugat jo mai. Tractes temes com el de l'ousia, areté, kalokagathia i el joc tracta d'evitar la bogeria mitjançant viatges en el temps. És broma, no existeix tal joc... és que vaja tela de tema... complicat de respondre.

En quant a intel·lectualitat crec que "La crida de Cthulhu" pot servir per desenvolupar-la, el rerefons i les professions dels personatges poden donar per ajudar a assolir coneixements. Tot joc de temàtica històrica també ajudaria en aquest aspecte. Akelarre ens pot donar lliçons magistrals d'història. Això ja depèn dels mòduls i/o del màster, de la seva voluntat a fer de màster de rol i de professor d'història a l'hora.

Per altra banda, en quant a exigència pel que respecta a la lectura. El joc més complicat per a mi va ser Advanced Dungeons&Dragons, perquè no havia llegit mai res similar i no hi havia fòrums per solventar preguntes. Després d'allò tot va ser prou fàcil.

En quant a lectura farragosa, Sistema Solar, un joc molt potent, però amb una lectura poc agraïda.

Para todo lo demás "Nietzsche en los días de Platón" o "Richard Feynman en la corte de Bill Gates"

PD: També cal tenir en compte que hi ha conceptes que no s'entenen per mal explicats i no degut a la complexitat conceptual.
Avatar de l’usuari
Roman
 
Entrades: 163
Membre des de: 19 gen. 2014, 16:39

Re: [RpgaDay] #7- Joc de Rol més "intel·lectual"

EntradaAutor: Kokuoh » 14 ago. 2014, 13:11

Em sento en gran desavantatja davant d'aquesta pregunta, doncs sempre he sigut de jocs d'acció, però sobretot de jocs "populars" i no crec que els jocs intel·lectuals dels que estem parlant (encara que no tenim molt clar el concepte) siguin molt populars. En tot cas, el joc on més càlcul matemàtic he fet en tota la meva vida és el Dungeons & Dragons 3.5 xD

Ecrivint això, però, m`ha vingut un altre joc al cap. Probablement un on s'ha de calcular encara més que al D&D, i no és altre que el Mekton Z, durant la creació d'un robot o nau espacial. Proveu de fer-ne alguna, és increïblement gratificant, però difícil de nassos.
Dani Alcaide -In da house!!-
Avatar de l’usuari
Kokuoh
 
Entrades: 1166
Membre des de: 18 set. 2013, 02:47

Re: [RpgaDay] #7- Joc de Rol més "intel·lectual"

EntradaAutor: Robert » 14 ago. 2014, 13:16

Roman ha escrit:"Nietzsche en los días de Platón" és el joc més intel·lectual a què hagi jugat jo mai. Tractes temes com el de l'ousia, areté, kalokagathia i el joc tracta d'evitar la bogeria mitjançant viatges en el temps. És broma, no existeix tal joc... és que vaja tela de tema... complicat de respondre.


A Mago, el que medeix la capacitat i el grau de canvi sobre la realiat (els daus que tires quan fas màgia) se diu Areté. xDD
Avatar de l’usuari
Robert
 
Entrades: 982
Membre des de: 22 jul. 2013, 01:05

Re: [RpgaDay] #7- Joc de Rol més "intel·lectual"

EntradaAutor: Kosé » 17 ago. 2014, 18:41

Sense dubtarho tb aposto pel mago: la ascension
...another day, another vendetta...
Avatar de l’usuari
Kosé
 
Entrades: 237
Membre des de: 18 set. 2013, 08:03


Torna a: Parlem de Rol

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 11 visitants