PATHFINDER

Novetats, dubtes, preguntes, comentaris...

PATHFINDER

EntradaAutor: Scorpionking » 09 des. 2013, 22:04

Devir està a punt de treure el bàsic del PATHFINDER.
La veritat és que estic algo desconnectat del mundillo rolero ( entre dona, crio i gat ...), però he llegit molt bones crítiques d'este en concret.
Sabeu alguna cosa? Algú l'ha provat(la versió en anglès)?

Thanks :geek:
Avatar de l’usuari
Scorpionking
 
Entrades: 358
Membre des de: 25 set. 2013, 10:01

Re: PATHFINDER

EntradaAutor: Robert » 09 des. 2013, 23:23

La versió curta del Pathfinder:

És un versió millorada del Dungeons & Dragons 3.5 en canvis sobretot a les classes, les qüals les han equilibrat donant-los poders a totes elles, i fent més homogeni les regles de combat. Han comprimit en un llibre el que era el manual del jugador i el del master en un (d'aquí que té casi 600 pàgines). D'esta manera han assegurat una certa retrocompativilitat en les coses antigues fetes per a d20. De fet,
El van fer quan Wizards of the Coast van decidir passar de la versió 3.5 a 4 (que va ser un canvi radical de sistema, sobretot en el tema combat, classes i màgia, que a molt pocs els va agradar).
A banda de les regles han creat un "món" propi de nom Golarion que no dixa de ser un mon enorme en totes les cultures i diferents nivells tecnològics per a que pugues jugar qualsevol tipo d'aventures de fantasia.
Ara mateix es qui "partix la pana" en ventes en molta diferència. S'ha de dir que Paizo s'han especiaitzat en treure moltes aventures.

El joc és bo si t'agrada el Dungeons & Dragons tercera, un joc centrat molt en lo combat i els encontres, i molt tàctic, al menys en esperit (després cada un fa el que vol). Els personatges molen molt, tenen molts poders a triar d'una llista enorme, cosa que permet tenir un nivell de customització bastant elevat i propícia el "munchkisme". Per altra banda el dolent és que es fa molt farragós a partir de certs nivells, sobretot per al master (cosa que és un mal que crec que no han solucionat mai a cap versió de D&D) al haver d'apendrés centenars de poders i poders.

En anglès hi ha 4 bestiaris, 80 aventure-path (series de campanyes formades per 6 llibrets de 80-90 pàgines que porten els jugadors de nivell baix a alt), uns quants llibres de regles complementàries, un munt de llibres de 32 pàgines sobre regions o races o ciutats de Golarion, un munt més d'aventures soltes...
Avatar de l’usuari
Robert
 
Entrades: 982
Membre des de: 22 jul. 2013, 01:05

Re: PATHFINDER

EntradaAutor: Scorpionking » 10 des. 2013, 11:33

Osti nen quina quantita d'info...

Pel que veig no és per a mi. Prefereixo els jocs que destil·lin realisme abans que excés de poders i habilitats.
50 pavos que m'estalvio.

Gràcies Robert!
Avatar de l’usuari
Scorpionking
 
Entrades: 358
Membre des de: 25 set. 2013, 10:01

Re: PATHFINDER

EntradaAutor: Kokuoh » 10 des. 2013, 11:50

Jo hi he dirigit quasi una desena de vegades i sí, és un senyor joc. És boníssim, de fet, dels millors dungeoneros que hi ha, si no el millor (salvant els gustos personals). Però com diu Robert, està orientat al combat i a l'ús de miniatures (és molt tàctic i per això són necessàries si vols explotar-lo al màxim). Jo quasi no les utilitzo, és més, ho he fet únicament un cop, però això implica sovint llargues discusions sobre si el guerrer té o no atac d'oportunitat, o si l'àrea de l'explosió del mag arriba o no arriba, o si jo estaba aquí al principi del combat i no on tu dius... en fi, és un merder molts cops. Jo ja he decidit que en quant torni a dirigir utilitzaré més miniatures, no per a tots els combats, però sí per a aquells més importants o que consideri més difícils de controlar.

Considero que si vols prescindir de les minis hi ha sistemes molt millors. Si vols un sistema més "realista" dins la fantasia medieval (gran paradoxa), i que també és amb daus de 20, mira't El Reino de la Sombra.
Dani Alcaide -In da house!!-
Avatar de l’usuari
Kokuoh
 
Entrades: 1166
Membre des de: 18 set. 2013, 02:47


Torna a: Parlem de Rol

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 9 visitants