Conan el joc de rol

Novetats, dubtes, preguntes, comentaris...

Conan el joc de rol

EntradaAutor: Robert » 09 feb. 2015, 16:20

A roda del kickstarter del joc de taula...
http://www.modiphius.com/conan.html
Avatar de l’usuari
Robert
 
Entrades: 982
Membre des de: 22 jul. 2013, 01:05

Re: Conan el joc de rol

EntradaAutor: Kokuoh » 09 feb. 2015, 16:36

És una gran notícia, tot i que el Conan d20 no l'he arribat a estrenar mai i el sistema de lluita i de magia tenien molt bona pinta.

Esperem que a algú se li acudeixi traduir-lo, perquè em fa peresa comprar-lo en anglès. Ara que, pensant-ho bé, amb el material que tinc del d20, si les regles són senzilles es podria utilitzar fàcilment la info dels manuals en castellà. Bé, estic divagant, ja vorem xD

EDITO: per cert, els drets de Conan no haurien de ser de domini públic, a aquestes altures? No entenc perquè els té una empresa.

EDITO 2:

Aquesta gent sembla que col·laborarà amb els de Monlolith, del joc de taula, creant escenaris compatibles entre el joc de taula i el joc de rol (al menys, això és el que he interpretat jo). Us deixo aquí el fragment on ho comenten.

But what does this mean for you guys? Well, they are planning some very cool select cross compatible supplements including new scenarios for the boardgame (yes, new scenarios for us, based on their campaign and scenarios), models as well as floorplan tiles that you will be able to use in your games of Conan!

Traducció de Google (que confirma el que deia :D):
Però què significa això per a vostès? Bé, ells estan planejant alguns selectes suplements compatibles transversals molt frescos incloent nous escenaris per al joc de tauler (sí, nous escenaris per a nosaltres, en funció de la seva campanya i escenaris), models, així com rajoles pla pis que vostè serà capaç d'utilitzar en els seus jocs de Conan!

Notícia brutal, per al meu gust.
Dani Alcaide -In da house!!-
Avatar de l’usuari
Kokuoh
 
Entrades: 1166
Membre des de: 18 set. 2013, 02:47

Re: Conan el joc de rol

EntradaAutor: Ennekes » 09 feb. 2015, 17:58

En lo tema de drets d'autor, despues de l'aventura amb els 10 negritos tinc un màster que em serveix per dir que, és un lio molt "turbio". :D
Drets d'autor varia segons els països, uns als 50 anys de la mort de l'autor (compte amb això per què mai és de l'obra) i altres als 75, però si abans t'ho ha agafat algun gabinet d'advocats els drets es poden allargar aplicant legislació sempre segons paisos. Si a més l'obra ha estat cedida en vida de l'autor a una empresa, cal veure el tracte que hi ha i si s'ha donat com a herencia, cal veure també lo que es diu. I també tingues en compte que hi poden haver moltes coses sobre el mateix amb diferents drets d'autor i llicències comercials: els llibres, el personatge, el nom, l'univers Conan...amb 10 Negritos ens van sortir advocats que vetllaven pel llegat moral de l'obra :roll: . En resum, me sembla que hi ha paisos que permeten allargar els drets fins 90 o 100 anys (ho dic de memoria).
He mirat per curiositat l'any de la mort de Robert E. Howard i va ser al 1936 (per cert, molt jove i es va suicidar, que no ho sabia). Així que han passat 79 anys de la seva mort. Teoricament la seva obra hauria d'estar exempta de drets d'autor, però igual estem tant al límit que encara colejen o a lo millor hi ha paisos que respecten acords comercials que superen aquests.
Avatar de l’usuari
Ennekes
 
Entrades: 571
Membre des de: 18 set. 2013, 07:06

Re: Conan el joc de rol

EntradaAutor: Kokuoh » 09 feb. 2015, 18:46

Ennekes ha escrit:En lo tema de drets d'autor, despues de l'aventura amb els 10 negritos tinc un màster que em serveix per dir que, és un lio molt "turbio". :D
Drets d'autor varia segons els països, uns als 50 anys de la mort de l'autor (compte amb això per què mai és de l'obra) i altres als 75, però si abans t'ho ha agafat algun gabinet d'advocats els drets es poden allargar aplicant legislació sempre segons paisos. Si a més l'obra ha estat cedida en vida de l'autor a una empresa, cal veure el tracte que hi ha i si s'ha donat com a herencia, cal veure també lo que es diu. I també tingues en compte que hi poden haver moltes coses sobre el mateix amb diferents drets d'autor i llicències comercials: els llibres, el personatge, el nom, l'univers Conan...amb 10 Negritos ens van sortir advocats que vetllaven pel llegat moral de l'obra :roll: . En resum, me sembla que hi ha paisos que permeten allargar els drets fins 90 o 100 anys (ho dic de memoria).
He mirat per curiositat l'any de la mort de Robert E. Howard i va ser al 1936 (per cert, molt jove i es va suicidar, que no ho sabia). Així que han passat 79 anys de la seva mort. Teoricament la seva obra hauria d'estar exempta de drets d'autor, però igual estem tant al límit que encara colejen o a lo millor hi ha paisos que respecten acords comercials que superen aquests.


Iep! Gràcies per les aclaracions.

He estat buscant i sembla ser que els relats de Robert E. Howard són de domini públic. Per altra banda, he vist que "qui té els drets intel·lectuals de Conan" és una empresa anomenada Conan Properties International. Suposo que això significa que tenen els drets per a explotar l'univers i els personatges dels relats de Conan a l'hora de fer altres llibres, jocs i coses diverses, però no ho tinc clar tampoc. També em costa entendre perquè els relats originals de Conan són de domini públic, però la propietat intel·lectual la té una empresa privada. Suposo que estarà relacionat amb algun dels fets que comentaves tu.
Dani Alcaide -In da house!!-
Avatar de l’usuari
Kokuoh
 
Entrades: 1166
Membre des de: 18 set. 2013, 02:47

Re: Conan el joc de rol

EntradaAutor: Ennekes » 09 feb. 2015, 21:06

I no intentes aclarir-ho perque acabaras habitant on treballes... :D
Mira, los drets del 10 Negritos estaven: lo nom en una empresa d'advocats (que vivien d'això), el llibre en una altra (que tenien esta i altres obres) i a més hi havia una tercera que gestionava l'obra en general. Una quarta vetllava pels drets morals i per un lloc a banda anava tot lo relacionat amb les películes, imatge, i no sé que més...tot deu xupant del bote de lo mateix, i la familia de A. Christie no tenia els drets més que d'unes poques parts de les obres, la resta ho havien venut...
Parlant amb els autors italians que van fer la guerra del anillo, ells es van trobar amb lo mateix. L'obra de Tolkien estava fraccionada en mans d'una sèrie d'empreses, però els drets dels personatges estaven en mans d'unes altres, amb la qual cosa van haver d'anar molt en compte de a qui posaven i a qui mencionaven en el joc.
Suposo que amb Conan tres quartos de lo mismo.
Avatar de l’usuari
Ennekes
 
Entrades: 571
Membre des de: 18 set. 2013, 07:06


Torna a: Parlem de Rol

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 7 visitants