[RpgaDay] #21 - Millor ambientació amb pitjors regles

Novetats, dubtes, preguntes, comentaris...

[RpgaDay] #21 - Millor ambientació amb pitjors regles

EntradaAutor: Roman » 09 set. 2014, 15:56

Hola gent,

quin joc considereu que té una bona ambientació però que les regles són quasi bé infumables? Per altra banda quin joc té unes regles que vos agradin molt però que la seva ambientació vos sembli pobra o cutresasitxera?

A mi el Superhéroes INC. me sembla un joc atractiu en quant a ambientació però les regles són molt pesades de portar.
Avatar de l’usuari
Roman
 
Entrades: 163
Membre des de: 19 gen. 2014, 16:39

Re: [RpgaDay] #21 - Millor ambientació amb pitjors regles

EntradaAutor: Robert » 09 set. 2014, 22:01

Així de saque sols se m'ocurreix el Engel, un joc postapocalíptic on l'infern ha devastat la terra i sols queden reductes de població protegides per àngels, els que interpreten els jugadors. Té una metatrama brutal, i l'ambientació està molt ben trobada. Les regles son d20 i desvirtuen el joc totalment

Imatge

Roman ha escrit:A mi el Superhéroes INC. me sembla un joc atractiu en quant a ambientació però les regles són molt pesades de portar.

Fa temps que tinc ganes de jugar/masterejar un joc de superherois. I el que he vist hi ha com dos vessants de com encarar les regles: intentar ser simulacionista o estar més narratiu. Superhéroes és dels primers, i no es que sigue farragós, que ho és, el que em raventava d'este joc era el clar desnivell dels personatges: et podria surtir Superman, o ser un ganyan total.
Avatar de l’usuari
Robert
 
Entrades: 982
Membre des de: 22 jul. 2013, 01:05

Re: [RpgaDay] #21 - Millor ambientació amb pitjors regles

EntradaAutor: Roman » 10 set. 2014, 09:01

Robert ha escrit:Fa temps que tinc ganes de jugar/masterejar un joc de superherois. I el que he vist hi ha com dos vessants de com encarar les regles: intentar ser simulacionista o estar més narratiu. Superhéroes és dels primers, i no es que sigue farragós, que ho és, el que em raventava d'este joc era el clar desnivell dels personatges: et podria surtir Superman, o ser un ganyan total.


Jo com feia els personatges al meu gust i triàvem primer el tipus d'aventura i després el nivell de poder ja no recordava este factor atzar tan puta.

A mi també m'agraden els jocs de súper heróis però en castellà actualment no n'hi ha. Quins són els més potents de jocs d'aquesta temàtica?
Avatar de l’usuari
Roman
 
Entrades: 163
Membre des de: 19 gen. 2014, 16:39

Re: [RpgaDay] #21 - Millor ambientació amb pitjors regles

EntradaAutor: Robert » 10 set. 2014, 11:30

Roman ha escrit:
Robert ha escrit:Quins són els més potents de jocs d'aquesta temàtica?


Jo diré els que conec:

Mutant & Masterminds / DC Aventures: La nova versió del M&M amb l'univers DC. Crec que la versió DC ja van acabar perquè no aguantaven el preu de la llicència. La segona la va traduir NoSoloRol. El sistema està basat en D20, però prou canviat, de fet, crec que es diu True d20 aquesta versió. Per altra banda, van seguir fent el joc però amb el nom de M&M 3a Edició.

Imatge

La mirada del centinela: La visió de NoSoloRol de com seria jugar amb Batman i el seu equip. Me va sorprendre gratament.

http://www.nosolorol.com/nuevo/components/com_virtuemart/shop_image/product/La_Mirada_del_Ce_5011bf13934f4.jpg

Marvel Heroic Roleplaying: L'últim de jdr sobre Marvel. El joc tractava més de contar una història de superherois, que de ser un jdr simulacionista. Mecàniques bastant indies.

Imatge

Wyld Talents: Un Jdr basat amb el sistema ORE(one roll engine). Porta una ambientació pròpia, però el joc està pensat per a que tu et facis la teua ambientació. La veritat, el que més m'ha agradat és la quantitat d'eines que et dona per a crear superpoders. Han surtit algunes ambientacions per al joc que la veritat tenen bona pinta

Imatge

i ambientacions:

Grim War: Guerra entre mags que invoquen esperits i mutants als 80. Mafia, els primers ordenadors, grups terroristes, espies...
Imatge

Progenitor: Vol ser una ambientació hiper-realista de com una dona als 60' tenia els poders i com s'han anat escampant i com ha canviat la història. De fet, invita a ficar als jugadors al mig de tot això i que ells canvien la història.
Imatge

Kerberus Club: Herois a l'època victorina, en altres paraules, "La liga de los hombres extraordinarios"
Imatge

Ne tenen un parell més però no en se gaire sobre el tema:
eCollapse Que tracta d'un futur proper on la economia ha colapsat.
This Favored Land que es una ambientació de la guerra civil americana i posteriors.

S'ha de dir que tot el Wild Talents parteix d'un joc anterior que es diu Godlike. Ficant un parell de dibuixos crec que us fareu una idea de que va
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Robert
 
Entrades: 982
Membre des de: 22 jul. 2013, 01:05

Re: [RpgaDay] #21 - Millor ambientació amb pitjors regles

EntradaAutor: Ennekes » 11 set. 2014, 13:43

Pues jo acabo de llegir-ne un que no em puc estar de posar en aquesta categoria:
"No te duermas".
http://www.conbarba.es/no-te-duermas
L'ambientació m'ha semblat brutal...tot el rerafons es sensacional i molt interessant, però les regles i el funcionament del joc m'han semblat molt dures i crec que només pot funcionar amb gent veterana i amb un màster disposat a exprimir-se al màxim en l'habilitat improvisació, i tot i així la probabilitat de que la partida surti un desastre és alta.
La idea del joc es bona, però cal adaptar-lo i fer-li canvis per portar-lo una mica i que funcione.
En definitiva un joc amb una gran ambientació però amb unes regles que el fan naufragar si no les adaptes.
Avatar de l’usuari
Ennekes
 
Entrades: 571
Membre des de: 18 set. 2013, 07:06

Re: [RpgaDay] #21 - Millor ambientació amb pitjors regles

EntradaAutor: Roman » 11 set. 2014, 14:09

Ennekes ha escrit:Pues jo acabo de llegir-ne un que no em puc estar de posar en aquesta categoria:
"No te duermas".
http://www.conbarba.es/no-te-duermas
L'ambientació m'ha semblat brutal...tot el rerafons es sensacional i molt interessant, però les regles i el funcionament del joc m'han semblat molt dures i crec que només pot funcionar amb gent veterana i amb un màster disposat a exprimir-se al màxim en l'habilitat improvisació, i tot i així la probabilitat de que la partida surti un desastre és alta.
La idea del joc es bona, però cal adaptar-lo i fer-li canvis per portar-lo una mica i que funcione.
En definitiva un joc amb una gran ambientació però amb unes regles que el fan naufragar si no les adaptes.


Penso exactament el mateix. M'he llegit el llibre més com una idea per escriure una novel·la que com a joc. En Fer la primera fitxa ja van sorgir molts problemes. Cosa que em va portar a no intentar ni començar una partida a "No te duermas".
Avatar de l’usuari
Roman
 
Entrades: 163
Membre des de: 19 gen. 2014, 16:39

Re: [RpgaDay] #21 - Millor ambientació amb pitjors regles

EntradaAutor: Robert » 11 set. 2014, 15:19

Ennekes ha escrit:Pues jo acabo de llegir-ne un que no em puc estar de posar en aquesta categoria:
"No te duermas".
http://www.conbarba.es/no-te-duermas
L'ambientació m'ha semblat brutal...tot el rerafons es sensacional i molt interessant, però les regles i el funcionament del joc m'han semblat molt dures i crec que només pot funcionar amb gent veterana i amb un màster disposat a exprimir-se al màxim en l'habilitat improvisació, i tot i així la probabilitat de que la partida surti un desastre és alta.
La idea del joc es bona, però cal adaptar-lo i fer-li canvis per portar-lo una mica i que funcione.
En definitiva un joc amb una gran ambientació però amb unes regles que el fan naufragar si no les adaptes.


jo he fet una partida al No Te Duermas i la veritat, més que dur, diria que té unes mecàniques diferents. Em va costar a entendre'l, just pel fet que trenca amb les mecàniques tradicionals de "tirada per superar una prova". El seu sistema és més abstracte, de fer la tirada, sempre dins un conflicte i contra una oposició, el jugador fa les eleccions que ell creu, arriscant-se, decidint utilitzar una quantitat de poder o una altra, amb els riscos de cada una de les eleccions. Es fa la tirada, s'interpreta els daus i es narra el resultat, més enllà de si toco, no toco... De fet, dona peu per a que els jugadors, narrin certes parts del resultat.
El joc no està pensat per a llargues campanyes, sinó més a històries autoconclusives.
Jo crec que el joc, et proposa una experiència, que depén molt de la imaginació del master, i de la implicació dels jugadors, més que en altres jocs.
A mi el que no em va agradar d'aquest joc, va ser que el joc no està pensat del tot per a jugar en grups tot i que el llibre no avisa. Aquí és on crec que li fa falta crunch.
Avatar de l’usuari
Robert
 
Entrades: 982
Membre des de: 22 jul. 2013, 01:05


Torna a: Parlem de Rol

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 8 visitants