Com tots sabeu, sóc molt fan de les baralles tribals. El meu fanatisme per elles està quasi al nivell de lo dolent que sóc jugant al Magic en general, així que us podeu fer una idea El cas és que he estat planificant una sort de torneig, a rel d'una conversació que vam tenir un dia a través del Whatsapp amb Pep, David i potser algú més. Tenia una idea en ment de fa molt de temps i vaig localitzar un club que fa uns anys enrera havia fet algo similar, així que m'he limitat a copiar les seves bases i a anar retocant, eliminant o afegint punts, segons els meus gustos i interessos, però també pensant que pugui ser atractiu per als que no són tan frikis com jo... no, va, sincerament, és tot molt friki i punto pelota xD
També m'he inventat un petit rerefons, per a contextualitzar el torneig donar cos a les regles del joc.
Benvinguts a les Guerres Tribals!!
El caos ha arribat a l'univers!! Les diferents planes han entrat en contacte a través d'enormes portals que resten permanentment oberts i que permeten el tràfic de multituds que inclouen des d'aus migratòries desorientades a grans exèrcits a la recerca de nous territoris que conquerir... i aquí entreu vosaltres!! Les tribus més petites han decidit aprofitar l'ocasió per a intentar guanyar terreny, cansades de ser menyspreades pels grans clans, mentre que aquests estan ocupats buscant l'origen del caos (ja sigui per arreglar-ho o per aprofitar-se'n) i fent-se els importants.
Ha arribat el moment de què les tribus menors reclamin la glòria que se'ls ha negat fins ara!!
Les regles de la guerra
1. Tria un tipus de criatura, el més extrany, marginal o friki que et vingui al cap. Dóna igual, tots estan àvids de sang, ja sigui per consumar les seves ànsies conqueridores com per lluitar per la llibertat i la justícia a l'univers.
2. Descobreix si és vàlid per a la guerra llegint les condicions (veure al final d'aquest llistat)
3. Utilitza la imaginació i combina criatures. Si algun tipus de criatura no té com a mínim 30 cartes diferents publicades, pots crear aliances entre diferents tipus. Tots sabem que gossos i gats no formarien mai una aliança per anar a la guerra, però cavalls i pegassos segurament sí. Pots combinar fins a 3 tipus de criatura d'aquesta manera.
4. Està prohibit utilitzar cartes de Cambiaformes, ja que els exèrcits no accepten a aquests éssers que no se sap mai de part de qui estan.
5. Queda prohibit crear combos amb cartes que no siguin tribals (res de colar una twin a una baralla de Clérigos o Chamanes...).
6. Cada baralla serà de 60 cartes exactes, ni més, ni menys.
7. Com a mínim ha d'haver-hi 30 cartes tribals. Per cada carta tribal que superi aquest número el jugador començarà cada partida amb 1 punt de vida extra.
8. Es poden utilitzar cartes que es puguin relacionar clara i directament amb la temàtica tribal de la baralla (per exemple, Convertir en rana per a una baralla de ranes) i es consideraran tribals dins el còmput de cartes tribals que formaran la baralla. Si utilitzeu la imaginació i la vostra infinita sabiduria magiquil, aquí es podrien veure coses curioses, només demanem que no estiguin "agafades amb pinzes".
9. La banqueta (banquillo per als no biligües) serà de 15 cartes. Les cartes poden ser del tipus que es vulgui, però únicament es podran canviar cartes tribals per tribals i no-tribals per no-tribals entre les partides.
10. En cap cas ninguna de les cartes de la baralla o banqueta pot superar els 3€ (preu de mitjana a MKM).
11. Tipus de criatura prohibides:
ELFOS
BRIBONES
GOBLINS
ANGELES
CABALLEROS
KITHKINS
SAPROLINES/HONGOS
RATAS
ZOMBIES
BESTIAS
HADAS
FRAGMENTADOS
DRAGONES
AVES
HUMANOS
PUEBLOS-ARBÓREOS
TRITONES
VAMPIROS
ESPÍRITUS
12. Cartes prohibides:
Circle of Solace
Endemic Plague
Engineered Plague
Peer Pressure
Skullclamp
Tsabo's Decree
Unnatural Selection
Door of destinies
Escudo de Armas
Extinción
I totes aquelles prohibides o restringides al format Modern.
13. Tipus de criatures que hi ha Magic (alguns només són de Legacy, haureu d'investigar):
Abanderado, Acorazado, Adalid, Alce, Aliado, Anciano,
Ángel, Antílope, Aparejador, Aparición, Araña, Arconte, Ardilla, Arpía, Arquero, Artífice,
Asesino, Atog, Avatar, Ave, Babosa, Ballena, Bárbaro, Basilisco, Beeble, Berserker,
Bestia, Bribón, Buey, Caballero, Caballo, Cabra, Cadáver, Calamar, Camárido, Cambiahechizos,
Camello, Cangrejo, Caribú, Cazador-nocturno, Cefálido, Centauro, Chamán, Cíclope, Cieno,
Ciudadano, Clérigo, Cobarde, Cocatriz, Cocodrilo, Conejo, Consejero, Constructo, Dauti,
Demonio, Desertor, Destructor, Diablillo, Diablo, Djinn, Draco, Dragón, Dríada, Druida, Efrit,
Eldrazi, Elefante, Elemental, Elfo, Enano, Encarnación, Engendro, Escorpión, Esfinge,
Espantapájaros, Espectro, Espíritu, Esponja, Esqueleto, Estrella-de-mar, Explorador, Extraño,
Felino, Fénix, Fragmentado, Gárgola, Germen, Gigante, Glotón, Gnomo, Gólem, Gorgona,
Gremlin, Grifo, Guerrero, Gusano, Hada, Hechicero, Hidra, Hiena, Hipogrifo, Hipopótamo,
Homárido, Homúnculo, Hongo, Hormiguero, Horror, Humano, Hurón, Ilusión, Infernal, Insecto,
Jabalí, Kavu, Kirin, Kithkin, Kóbold, Kor, Kraken, Lagarto, Lammasu, Leviatán, Lhurgoyf,
Lícido, Lobo, Magistrado, Mangosta, Mantícora, Masticore, Medusa, Mercenario, Metamorfo,
Metathrán, Minotauro, Místico, Monje, Murciélago, Muro, Mutante, Myr, Nautilo, Nefilim, Ninja,
Noggle, Nómada, Ogro, Ojo, Operario, Orbe, Orco, Orgg, Oso, Ostra, Oufé, Oveja, Pegaso,
Pentavita, Perforador, Perro, Pesadilla, Pez, Phelddagrif, Pirata, Plaga, Planta, Polilla-titilante,
Portador, Prisma, Pueblo-arbóreo, Pueblo-lunar, Pulpo, Quimera, Rana, Rata, Rebelde, Reflejo,
Rinoceronte, Saga, Salamandra, Samurái, Sanguijuela, Saprolín, Sátiro, Serpiente, Sicario, Sierpe,
Siervo, Simio, Sirena, Slit, Sobreviviente, Soldado, Soltari, Sombra, Surrakar, Talako, Tejón,
Tenaza, Tetravita, Thrull, Tóptero, Tortuga, Traficante, Trasgo, Trisquelavita, Tritón, Trol,
Unicornio, Uros, Vampiro, Vedalken, Viashino, Víbora, Vólver, Wombat, Yerbamala, Yeti,
Zángano, Zombie, Zorro y Zubera.
Com transcorrerà el joc?
Al començar la guerra, cada tribu (jugador), estarà ocupant 4 territoris, connectats entre si, ja sigui perquè són confrontants (colindantes en castellà, ho he hagut de buscar i tot) o perquè estan units mitjançant aquests grans i misteriosos portals. El cas és que tindrà 4 territoris sota la seva protecció. Aquests territoris aportaran certs avantatges a qui els domini, que exlicarem més endavant.
1- La guerra constarà de 4 batalles inicials per jugador i 1 batalla final per als dos finalistes. Cada batalla es representarà amb una partida sense límit de temps al millor de 3. La batalla final enfrontarà als dos jugadors amb més territoris. En cas d'haver-hi empat entre dos o més jugadors en el nombre de territoris, primer hauran de desempatar per saber qui dels dos lluitarà a la batalla final. Això es farà lluitant entre ells, per suposat.
2- Per a determinar els emparellaments de les batalles, cada jugador haurà d'enviar un desafiament a un altre jugador. Aquests, jugaran la seva batalla i el guanyador guanyarà el territori del Jugador Defensor i anunciarà el resultat via fòrum. No es pot enviar un desafiament al mateix jugador més d'un cop. El jugador desafiat es considera que accepta automàticament.
3- El jugador que rebi el desafiament es considerarà Jugador Defensor i revelarà quins territoris domina. El jugador que envia el desafiament es considerà Jugador Atacant i és ell qui escollirà quin territori ataca dels que li mostri el Jugador Defensor. El Jugador Defensor rebrà l'avantatge del seu territori durant el transcurs de la partida.
4- Els territoris seran assignats a cada participant un cop s'hagin registrat tots i hagin anunciat amb quina tribu participaran.
Territoris i les seves avantatges:
A continuació hi ha un llistat d'alguns dels territoris que hi haurà:
- Domini de Norn, Nova Pirexia: una vegada per batalla (no per partida) pots activar aquest avantatge: Pots posar un comptador de fe sobre la criatura objectiu si gastes una quantitat de manà igual al seu cost de manà convertit. Aquesta criatura i totes les que es diguin com ella entraran automàticament sota el teu control (tenen mareig d'invocació). Si la criatura amb el comptador de fe va al cementiri posa el comptador a una altra criatura amb el mateix nom (si no n'hi ha el comptador es perd definitivament). Si la criatura amb el comptador el perd per qualsevol efecte, o surt del joc sense anar al cementiri, la resta de criatures amb el mateix nom tornen sota el control del seu propietari (tenen mareig d'invocació).
- Llanowar, Dominaria: Comença cada partida amb un manà de qualsevol color a la teva reserva de manà. Aquest manà no desapareix de la teva reserva de manà fins al principi de la teva primera fase final.
- El Gran Bosc, Lorwyn: un cop per partida, les teves criatures guanyen +0/+1 i poden assignar mal de combat utilitzant el seu valor de resistència en lloc del seu valor d'atac (activa aquest avantatge quan puguis activar un conjur).
- Kessig, Innistrad: Un cop per partida, la criatura objectiu guanya +2/+2, Arrollar i "prevén todo el daño de combate que se le fuera a hacer a esta criatura este turno".
- Jund, Alara: Un cop per batalla, una criatura que controles guanya l'habilitat de Devorar (s'ha d'anunciar en el moment en què s'està llençant la criatura).
- Conca de la Plana Resplandent, Mirrodin: Un cop per batalla: gasta un nombre de manà igual al manà convertit de la criatura objectiu. Posa una copia d'aquesta criatura sota el teu control (per a tots els efectes, es considera que estàs llençant aquesta criatura).
- Gran Ossari, Ravnica: Un cop per batalla: quan la criatura objectiu vagi al cementiri, distribueix un nombre de comptadors +1/+1 igual a la seva força, entre qualsevol nombre de les teves criatures.
- Colónia d'Orochi, Kamigawa: Un cop per partida: quan una criatura que controlis faci mal de combat a un oponent, pots buscar una carta de terra bàsica a la teva biblioteca, després torna a barallar la biblioteca.
- Camps d'Eloren, Shandalar: Un cop per batalla: activa aquest avantatge durant la fase de manteniment d'un dels teus torns; durant aquest torn, sempre que esgotis una terra per generar manà, aquesta en genera un altre del mateix color. A més, durant aquest torn l'oponent objectiu no pot llençar encanteris (hechizos).
- Vedat de Corvs, Paratge Ombrívol: Comença la primera partida amb una reserva de 3 comptadors -1/-1 per a tota la batalla. Pots assignar aquests comptadors a qualsevol criatura en qualsevol moment que puguis jugar un instantani.
- Vall Elendra: No pots perdre el control de les teves criatures per l'efecte d'encanteris o habilitats que controli un oponent. A més, activa un cop per batalla: quan una criatura que controlis faci mal de combat a un oponent, pots intercanviar el control d'aquesta criatura pel control de la criatura objectiu que controli aquest oponent.
- Acadèmia a Tolaria Oest, Dominaria: Un cop per batalla: el primer cop que et quedis sense cartes a la mà roba 7 cartes.
- Murasa, Zendikar: Un cop per partida: el primer cop que una criatura entri sota el teu control, busca una carta de terra bàsica a la teva biblioteca i posa-la en joc esgotada; després baralla la biblioteca.
- Laberint de Vapor Izzet, Ravnica: Un cop per partida, quan llencis un instantani o conjur el pots copiar i escollir nous objectius per a la còpia.
- Otaria, Dominaria: Els teus conjurs i encanteris tenen retrospectiva (pots llençar aquesta carta des del cementiri, en acabar exíliala). El cost de retrospectiva d'una carta és igual al seu cost de manà.
- Cims de la Sub-ciutat, Ravnica: Dos cops per partida: quan una criatura objectiu que controlis faci mal de combat a un oponent pots robar una carta (activa aquest avantatge sempre que puguis jugar una carta d'instantani).
Bé, de moment ho deixo aquí. Així dono temps a què plantejeu dubtes, compartiu suggerències i poseu a parir gratuitament la meva idea, que sou així de cabrons, ho sé... Vos estimo igual