Divendres lúdics: Resum 2018

Novetats, dubtes, preguntes, comentaris...

Divendres lúdics: Resum 2018

EntradaAutor: meleke » 22 des. 2018, 11:04

S'acaba l'any. Hora de fer valoracions.

El millor joc:
El pitjor:
La sorpresa:
La decepció:
Una partida per recordar:
Altres comentaris:


Después penjo la meua opinió.
Sa paghigugma niini nga tawo, Meleke. Sa paghigugma niini nga tawo, Meleke.
Avatar de l’usuari
meleke
 
Entrades: 65
Membre des de: 10 nov. 2013, 19:59

Re: Divendres lúdics: Resum 2018

EntradaAutor: Scorpionking » 22 des. 2018, 13:21

El millor joc: Guerra del Anillo
Toootes les partides són memorables. Llàstima que entrar a jugar és un dolor. Sort que tenim a Victor que ha jugat mil vegades i se sap les regles al dedillo.

El pitjor: Ponzi Scheme
No li vaig trobar la gràcia. Prefereixo jugar al parnnnnxís

La sorpresa: Pax Porfiriana
Me sorprén com un joc de cartes pot arribar a transmetre tant de tema. M'agraden les mecàniques, crec que és molt rejugable, que hi ha moltes vies a la victòria, que les partides poden ser molt diferents d'unes a les altres. Me va agradar molt. Ha estat prop de fotre-li lo lloc a Gda...

La decepció: Juego de Tronos: El juego de tablero
D'una sèrie que m'encanta han fet un joc pla i avorrit. Jugar-lo a 6 (que se suposa que és el número ideal) és insoportable. Estàs tres hores mirant als altres i 10 minuts jugant. O som molt dolents, o som molt lentos, o el joc no val res i destaca perquè té la llicència de JdT.
També voldria apuntar el Orquesta Negra. Feia molt bona pinta i li tenia moltes ganes, però crec que Darkest Night és infinitament millor. OJO!, només he fet una partida, però és que ara mateix no m'apeteix repetir.

Una partida per recordar: Sekigahara
Vam jugar a casa meua Ivan i jo. Ell duia Tokugawa i sorprenentment em va atacar el castell d'Osaka a la segona setmana. Vaig aguantar miraculosament perquè no m'ho esperava i havia desplegat totes les meues tropes cap al sud. Al final, gràcies als Mori el vaig poder expulsar, refer-me i anar a per ell. A falta d'una setmana per a acabar el joc, vaig liquidar-li el líder que tenia molt prop de la seva capital Edo. Vaig passar de veure'm la mort a guanyar la partida per todo lo alto (matant al líder rival).
Claro, suposo que Ivan no la recordarà en massa alegria :-)

Altres comentaris: Altres jocs que m'han deixat bon gust de boca han estat: A few acres, Tash-Kalar, Terraforming(dels millors potser), Troyes(és un valor segur), Brass (pepinor), Chinatown
Jocs que ja han marxat de casa: ZhanGuo, Whistle Stop, Wallenstein, Pueblo, Porta Nigra, The Capitals, A través del Desierto, España 1936, ...
Avatar de l’usuari
Scorpionking
 
Entrades: 358
Membre des de: 25 set. 2013, 10:01

Re: Divendres lúdics: Resum 2018

EntradaAutor: elwyd » 22 des. 2018, 14:01

el millor joc: terraforming mars
no pensaba que m'agrades tant quan vam fer la primera partida i ja porto tropecentes a l'ordenador. aqui podria afegir el troyes o el forbidden stars o ....

el pitjor joc: ho sento, pero lo Twilight Struggle a mi no me va agradar.
He començat 2 partides i no se si es per la mecanica o que, pero sembla que no es lo meu.

la sorpresa: Pax porfiriana
jo no soc massa de jocs de cartes i este me va agradar lo suficient per a imprimir, retallar i enfudar les 224 cartes. aqui tambe podria afegir el tash-kalar. quan me va explicar les regles me va semblar simple i despues, tela.

la decepcio: orquesta negra
a mi el pandemic m'agrada prou i de este esperaba una mica mes. la partida de juego de tronos va ser un desastre tambe.

una partida per recordar: ne tinc varies.
la primera que vaig jugar al forbidden stars la recordo com un "oh dios mio, vamos a morir" i vaig sobreviure pels pels.
les del sekigahara tambe son memorables, les del tash-kalar.

altres comentaris: el concordia tambe me va agradar molt. el YINSH i el ZERTZ van ser uns grans descobriments. li estic agafant lo gust al 2GM i un dia l'heu de probar.
enjoy.

ivan
Avatar de l’usuari
elwyd
 
Entrades: 135
Membre des de: 30 set. 2017, 11:43

Re: Divendres lúdics: Resum 2018

EntradaAutor: meleke » 25 des. 2018, 12:52

El millor joc: Cap sorpresa si dic que Spirit Island és el millor solitari que he jugat mai i probablement el millor joc que ha caigut a les meues mans en els últims anys.

El pitjor: Cap sorpresa tampoc si dic que Quartermaster General: 1914 és una tortura de tres hores per la qual no tornaré a passar. El combo joc llarg + joc avorrit és imbatible.

La sorpresa: Hades la primera expansió del joc Cyclades. Vaig vendre Cyclades perquè a pesar que tenia cosetes i mecàniques molt interessants era un joc al que algo li fallava, algo li faltava. El que li faltava era Hades, que el convertix en un joc rodó. Un pepinaco.

La decepció: Kemet. No em va semblar mal joc, però portava detràs d'ell pues no sé, igual quatre o cinc anys. Después de jugar-lo em va dixar algo fred. No era el que esperava en absolut. A este respecte vull dir que estic molt il·lusionat en Cry Havoc, joc que recentment ha entrat a casa i que crec que pot ser el "joc de foter-se osties" definitiu.

Una partida per recordar: Wallace l'impostor. El dissenyador més sobrevalorat de la història dels jocs de taula. Autor d'infumables castanyes (tremolo de pensar que algú del grup puga comprar Auztralia). Però... hi ha que reconeixer que Brass és un jogaço i que la partida que vam jugar enguany va ser tremenda.

Altres comentaris:
Sa paghigugma niini nga tawo, Meleke. Sa paghigugma niini nga tawo, Meleke.
Avatar de l’usuari
meleke
 
Entrades: 65
Membre des de: 10 nov. 2013, 19:59

Re: Divendres lúdics: Resum 2018

EntradaAutor: El Willecito » 26 des. 2018, 20:38

Lo millor; Troyes. Només cal dir que després de fer la primera partida me'l vaig comprar sense que passéssen ni 48 hores.

La sorpresa; Brass. Un joc molt redó i que semblava que havia de ser una mica empalagòs. Res més allunyat de la realitat. Me va sorprendre lo "poc" temps que va durar la partida.

Lo pitjor/decepció; Juego de tronos. Val la pena jugar al risk-GOT. Te passes les mateixes hores, però al menys tires dados.

Partida per a recordar; una que vam fer a Tzolki'n recentment en Sara i Marc. Lo seu primer euro i ens ho vam passar molt bé.. a vore si los fitxem com a fixos del divendres

Com a comentari final diré que espero que este 2019 pugue participar més activament
Jordi V.
Avatar de l’usuari
El Willecito
 
Entrades: 96
Membre des de: 25 set. 2017, 23:36

Re: Divendres lúdics: Resum 2018

EntradaAutor: meleke » 28 des. 2018, 21:44

Repassant tot lo jugat este 2018...

CLASE A: Tope gama. Tornaria a jugar-hi demà mateix.
Hansa Teutonica
Cyclades+Hades
Aventureros al Tren
La Resistencia
Star Wars Rebellion
Brass
Galactica
Guerra del Anillo 2ed.
Terraforming Mars
Spirit Island

CLASE B: Porteu quan vulgueu este joc que jo m'apunto.
Ghost Stories
Terra Mystica
Arcadia Quest
Food Chain Magnate
Santiago
Chinatown
Claustrophobia
Ginkgopolis
Demon Workers
Vanuatu
Coimbra
Cryptid
Unlock!

CLASE C: Hi jugaria sense problema, però millor triem un altra cosa.
Twilight Struggle
Scythe
Pandemic Legacy
The Speicherstadt
Pax porfiriana
Hombres lobo de Castronegro
Lancaster
The 7th Continent
London
Modern Art
San Juan
Great Western Trail
Kemet
Caylus
Tragedy Looper
Carson City
Pingüinos

CLASE D: Al mercadillo o per encendre el foc.
Photosynthesys
Quartermaster General 1914
Chicago Express
Juego de Tronos
Ponzi Scheme
Wallenstein
La Cima
Arquitectos del Reino del Oeste


CLASE ??: Me falten més partides per decidir-me.
A Study in Emerald
Hannibal & Halmicar
Clash of Cultures
Concordia
Sa paghigugma niini nga tawo, Meleke. Sa paghigugma niini nga tawo, Meleke.
Avatar de l’usuari
meleke
 
Entrades: 65
Membre des de: 10 nov. 2013, 19:59

Re: Divendres lúdics: Resum 2018

EntradaAutor: Scorpionking » 02 gen. 2019, 13:22

Tenir Pax Porfiriana, Caylus i Carson City a la Clase C me fa mal a la vista :D
Avatar de l’usuari
Scorpionking
 
Entrades: 358
Membre des de: 25 set. 2013, 10:01


Torna a: Parlem de Jocs de Taula

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants