Divendres Lúdics 2021: Resum de l'any

Novetats, dubtes, preguntes, comentaris...

Divendres Lúdics 2021: Resum de l'any

EntradaAutor: Scorpionking » 20 des. 2021, 10:20

Us pregunto la vostra opinió sobre este 2021 que ha acabat.

El millor joc:
El pitjor:
La sorpresa:
La decepció:
Una partida per recordar:
Altres comentaris:
Avatar de l’usuari
Scorpionking
 
Entrades: 358
Membre des de: 25 set. 2013, 10:01

Re: Divendres Lúdics 2021: Resum de l'any

EntradaAutor: Scorpionking » 20 des. 2021, 10:39

El millor joc: Triumph & Tragedy - Pseudo-wargeme molt tens i molt temàtic. El seu pitjor problema és la duració i que si un dels 3 jugadors es despista molt o té mala sort, la partida pot desequilibrar-se.

El pitjor: Raiders of the North Sea - No dic que sigui molt mal joc, però dos hore i mitja canviant fustetes d'un puesto a un altre per a aconseguir contractes i agafar unes altres fustetes..... Cada vegada me fan més peresa este tipo de jocs que no tenen ànima, i tot i que mecànicament deuene estar molt bé, m'avorreixen.

La sorpresa: The Search of Planet X - No sóc molt de jocs de deducció, però este m'ha sorprés moolt gratament. Té molt bon solitari. És un producte rodó. També m'agradaria destacar MIL1049, euro "antic" que fusiona perfecte mecàniques i tema, i que és molt més exigent i amb més contacte que moltes d'estes caixotes de 150 pavos que surten últimament.

La decepció: Lost Ruins of Arnak - Un fart de sentir parlar d'este joc, i resulta que és tipo el Raiders of the North Sea. Agafar cosetes i pujar tracks sense ànima

Una partida per recordar: Memorable memorable potser no n'he tingut cap. Destacaria les de Time of Crisis (però suposo que les recordo en carinyo perquè vaig aplanar als Brothers i això sempre genera satisfacció), Triumph & Tragedy, La Resistencia a casa Willy,...

Altres comentaris: Si no compréssem cap joc durant tot este any, crec que arribariem tranquilament a 2023 en coses encara per estrenar.
Avatar de l’usuari
Scorpionking
 
Entrades: 358
Membre des de: 25 set. 2013, 10:01

Re: Divendres Lúdics 2021: Resum de l'any

EntradaAutor: elwyd » 20 des. 2021, 11:35

El millor joc: Throught the ages. no l'habia probat encara i val la pena cada minut de les X hores que dura la partida.

El pitjor: mes que pitjor, el menos satisfactori: mantis fall. a mi els jocs de rols ocults no me van i este no ha sigut l'excepcio.

La sorpresa: no recordo cap joc que m'haigue sorpres especialment. tots han cumplit espectatives. potser diria el tta, pero ja "estaba avisat que era bo"

La decepció: coffe traders. m'esperaba mes i al final es un joc sobrecomplicat sense necesitat. si l'autor hagues tret les coses inutils i hagues sigut mes "sincer", hasta seria un joc decent. tambe he jugat un euforia, pero no puc dir que m'haigue decepcionat perque la partida va ser el que esperaba

Una partida per recordar: este any no recordo cap partida de manera excepcional, ja que n'hem fet moltes de molt bones. el time of crisis, el MIL (antic, pero molt disfrutable), el tta....

Altres comentaris: hem de fer les semanes de 3 divendres i 4 dissabtes
enjoy.

ivan
Avatar de l’usuari
elwyd
 
Entrades: 135
Membre des de: 30 set. 2017, 11:43

Re: Divendres Lúdics 2021: Resum de l'any

EntradaAutor: Ranuck » 20 des. 2021, 11:59

El top 3 de 2021:
Medalla d’or: Terraforming Mars+Preludio. Si Terraforming Mars ja és bo en Preludio és un pepinaken.
Medalla de plata: Los Castillos de Borgoña (2019): les expansions de tauler i les de llosetes li han donat una segona vida per mi. Clàssic dins dels clàssics!
Medalla de bronze: Just One. És el millor party game de paraules en diferència. No té competidors. Seguit de lluny per Codi Secret i Pistas Cruzadas.

El pitjor: Rune Stones. És un deckbuilding amb una mecànica xula però infumable en tots els sentits. Llarg, tediós, soso i es nota vell com Dominion. Fugiu!

Les sorpreses: Red Cathedral. Com una caixa petita fa tant en tan poc? És elegant, sessut i plaent.

Una altra sorpresa ha sigut Hansa Teutonica. I jo que em pensava que de majories (fora de Blood Rage, Rising Sun, Cyclades i Inis) només em molaria Samurai…

La decepció: Pixel Tactics. És el pitjor joc de cartes que he jugat en temps. L’equiparo a Munchkin.
Una partida per recordar: Totes les de BSG i Insondable en Santi com a traïdor. Quin fart de riure!
Altres comentaris: M’agradaria repetir més als jocs que ja tenim. Jugar a jocs lleugers al Gremi tornarà a ser realitat algun dia?
Ferran
Ranuck
 
Entrades: 149
Membre des de: 03 març 2017, 14:49

Re: Divendres Lúdics 2021: Resum de l'any

EntradaAutor: José Ramón » 20 des. 2021, 18:35

El pitjor i La decepció :1.er. El meu comportament el dia del BSG que vaig donar pel cul la partida. Ho sento Victor,Ferran,Laura i Javi. 2on.Explicar un joc amb la seva complexitat se'n la primera partida, diners a part, i veure que l'explicació que estas fen li esta importa una merda perque com el tema no t'agrada i no tens ganes de jugar-lo, per mi a siguit lo pitjor a més d'una decepció, a més de continuar criticant un el joc quan has jugat una sola partida que has passat de tot i no t'has enterat de res, Ivan. De tots els jocs jugat aquest anys un uff! que rollo van ser Cyclades que directament me va aburrir, he jugat i l'explansió que si que millora el jocs, sino millor no jugar-lo. Saqueadores del Mar del Norte que nos fa encasqueta "the Original" en totes les expansión, All in, que van ser casi dos hores i mitja moven cubos. Millor jugar un ephoria ràpid i sencill si vull meure cubos o un Anno. El Anno el joc Wallace fàcil de traure a taula per gent que no sigue molt jugona, però no compleix en les espectatives, el final del joc es un "coitos interruptus". Tzolkin després d'haver-lo jugat 4 partides en físic i unes tantes en pc, no me acabar d'agrada i a més en la mecanica de trencada del joc d'anar a fer panis a saco, treure tots els treballadors i ocupar les rodes a saco i fer edificis per un tubo. Crystal palace a pesar de la gran explicació que va fer Adrian, Gracias, el joc no me va acabar de convencer, a més que van estar parlant després la partida, les cartes que podien agafar eren les visibles i no habia cap opció de robar cartes per buscar la teva o almenys per moure el mercat. Bonfire de tots el Feld el pitjor, i he jugat a Castillos,Trajan,el año del dragon,el nombre de la Rosa,Notre Dame i al Macao(online). No es per el tema que moure gnomos, sacerdotices i fe hogueres me importer molt, podria haver fet producció de cerveses o palomites de mel i serià igual de dolent. Que si tenes que fer una acció necessites una fresa, però si vas un altre xampinyo..... anda Feld que aquell dia anaves fumat com el amigo Wallace enlo final del Anno, Cabrons,lladres!! I si me poso a parlar de la producció del joc fitxes mes petites que una llentilla tableros de jugador que no facis molta força que el trenques i la iconografia que et pot agafar un ataca epilèptic, lo dit el pitllor Feld.
La sorpresa: Han sigut gracies a Adrian i el seu "erre que erre" amb el TTA, es un joc que tenia desde fa anys i en una mala experiencia en la primera a 4 jugadores, pel temps,regles... i ser un dels primers jocs que he tingut. Bones sensación en taula i gran tensió si la decisió pressa era la correcta. Battlestar Galactica un joc de rols ocults que potser no sigue lo meu estil, pero que jugat en lo mateix grup pot ser genial, senzill si, però suficient per a lo que aportar, diversió. Teotihuacan imposible acabar cap video de com es jugava a este joc, infumables tots, però amb la explicació Òscar va ser sucificient per entre el joc, una grata sorpresa que no esperava. Arkwright de cartes un economic de cartes que me va agradar molt, tot i que pot pareixe molt complex, Ivan va fer una bona feina amb l'explicació. Automobile un joc economic molt fluït i agradable a pesar que la regla Oscar no nos va deixar guanyar a Victor o a mi.En Ganes de tornar a jugar a tots els jocs la veritat.
El millor joc: Per a mi es coffee traders un joc de majories de 4/5 jugadors (dos hores i mitja van fer l'ultima partida) que sigue directe en les seves accions, les quals seran important per a poder cumplir els contractes i les entregues al coffe bars, I l'acció del pujar-se a l'esquena, jejeje ,m'ha paregut un pepino (Si el puto track dels animals se'l podria haver ahorrat). Després d'haver pegat la tabarra i pulir la explicació de les regles he pogut jugar 6 partides en tots o en quasi tots, i menys Ivan, ningú més a dit les coses sense sentit del joc com ell. Pot haver agradat més o menys, però es com tot joc dur de més de 4, que fins no fas 4 partides no pots començar a disfrutar del joc.M'ha passat a un TTA, tot i que tingue menys es exigent, un On Mars que també dec haver fet 6 partides i el joc va com un tiro i vas per feina, ja que el coneixes com funciona i hem pogut trencar la barrera de regles i coneixement.
Una partida per recordar: Barrage la cara de tonto que se me va quedar quan Javi me va pasar en la última ronda fen contractes, maldito!! Nemesis de les 6 o 7 partides mai havia guanyat fins fa un parell de setmanes que en pujo a la capsula vaig a acabar el turno i Laura me mira i me dius ":me esperaras a que puje,no?" i li vaig dir:" clar que si dona pero avui no" jajaja. la primera partida al Battlestar Galactica que vaig der de cylon amb Joan, però quin fart de riure i quina victòria Cylon fam fer. TTA fa dos setmanes en la taula Willy que feia temps que no jugava, Javi tricampio en les partides que Adrian havia jugat i Victor Campió mundial contra la IA en modo dificil i Campio de la Sénia i van i els guanyor, per primer cop i hem casco 309 punts, però quina puta locura, 6 hores de bona companyia!!!. Triumph & tragedy Solament vull dir que Londres es un poble de Baviera, jejeje!!
Altres comentaris: espero que l'any que ve sigue millor en jocs i més partides i en tant bona companyia.
José Ramón
 
Entrades: 13
Membre des de: 03 oct. 2019, 00:39

Re: Divendres Lúdics 2021: Resum de l'any

EntradaAutor: Joan Inglada » 22 des. 2021, 17:24

El millor joc:

En poso varis que cadascú mola en el seu estil.
Agricola i Caverna. Crónicas del crimen. Arckham horror LCG. Dominant Spices: marine. Jaws of the lion. Hansa teutonica. Last bastion. Lost Ruins of Arnak. Mansiones de la locura. Marco Polo 1 amb totes les expansions. Root. Terra Mystica. Undauted Normandy. Els castells de Burgndy. Maracaibo. Marvel Champions. Rondo. Torres. Unicornio destello.

El pitjor:

Descent, faiyum, the magnificient, pakal, pistas cruzadas, renature, space base, tobago

La sorpresa:

La primea sorpresa ha sigut aprendre que un joc amb les expansions no té perquè guanyar. Ho vaig aprendre amb el Saquejadors del mar del Nord que vaig pensar que amb gent experimentada la versió base seria massa fàcil i amb totes les expansions guanyaria molt. Doncs no, amb les tres expansions es fa lent i feixuc (sort que Ivan i Oscar van tenir paciència). En canvi com a joc base està molt bé en el seu paper de familiar plus. L'expansió de les tabernes li dona un toc més interessant si ja has jugat varis cops i l'expansió dels jarrrrr no val molt la pena.
La segona sorpresa agradable han sigut les plataformes per jugar com el Table Top Simulator i la magnífica Board Game Arena que ha donat exemple de com adaptar-se als temps de pandèmia. Ha passat a ser una pàgina que tenia pocs jocs i problemes quan es connectava massa gent a ser de visita diària i amb una bona app. Gràcies la BGA també he descobert que les partides per torns molen molt. Els companys de vici del Javi i Jose Ramón (a qui no es nota l'AP jugant per torns) o Desi i Rafa de Benicarló són bons companys d'aquestes taules virtuals. Per TTS també m'ho passo molt bé amb les partides amb el Ferran o Robert els dies que podem anar quedant.

La decepció:
No poder fer la campanya del Sçythe del Willy i moltes altres partides perduedes per culpa de la distància o la pandèmia

Una partida per recordar:

La primera partida al BG

Altres comentaris:

Ens podem considerar un flipats quan comencem a dir massa sovint una o varies de les següents frases: que el joc que tenim davant no té més d'una partida, hi ha un de millor que fa el mateix, està trencat, m'està fent perdre el temps de poder jugar a un altre cosa
Bones festes a tots i totes!
Joan Inglada
 
Entrades: 4
Membre des de: 04 oct. 2019, 08:39

Re: Divendres Lúdics 2021: Resum de l'any

EntradaAutor: El Willecito » 28 des. 2021, 22:49

A vore, jo tinc seriosos problemes de memòria i, per a mi, lo passat es com un núvol de sensacions que igual no he experimentat.
Me fascina que tingueu tant clar tot el que ha passat durant l'any.

Ja sabeu que tinc un petit problema d'atenció, però vaig a fer un esforç i recopilar lo que haigue retingut:

Lo millor, sense dubte, la campanya de Scythe. Llàstima que alguns s'han quedat a les portes.

Lo pitjor, Arnak, vaiga manera de vendre fum.

Sorpresa... Prfff.. no recordo res que me fes dir "això no m'ho esperava". Potser diria que li li donat he donat una 3a oportunitat al Alta Tensión i he acabt comprant-lo.

Més que partida per recordar parlaria de trobades per recordar. Tant les jornades internes, però sobretot la retrobada a casa meua van ser els moments memorables de l'any. Tornar a vore-mos les cares després de tants mesos... Uf!

Mencions especials per a Through the Ages i Barrage. A aquest segon crec que hi haurem de jugar dos o tres vegades a l'any.

De cara a l'any que ve voldria jugar a Root "regularment".


Reflexió lúdica. He venut uns quants jocs enguany i n'he comprat molt pocs. Pot ser 4 o 5 ( que igual son set, no ho he contat). Ja no compro per comprar i vos puc dir que NO PASSA RES. Se pot comorar menos i fins i tot es poden jugar a jocs que ja tenim. Pareu de comprar per comprar ostia ja.
Jordi V.
Avatar de l’usuari
El Willecito
 
Entrades: 96
Membre des de: 25 set. 2017, 23:36


Torna a: Parlem de Jocs de Taula

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants