Bones ics,
fa molts anys que em volta pel cap fer esta mitiquíssima campanya que es va editar al 1994, Guardian oscuro o Darkstryder. Son un total de 4 llibres i mes de 500 pàgines d'aventura i a dia d'avui continua sent considerada una de les millors campanyes mai editades.
El cas es que jugariem en l'antic sistema de D6 de joc internacional. Fa anys vaig intentar adaptar-la a una versió de sw que era en lo sistema de D&D d20 i no va anar massa bé. Ara anava a cometre el mateix error i intentar adaptar-la al nou sistema de fantasy flight games... així que he pres consciència i en la premissa que lo important no és lo sistema de joc sinó la historia, m'he decidit per rellegir-me els vells manuals de joc i fer-ho en l'antic sistema.
Un cop explicades cabòries meves varies anem a la xixa, perquè què és tot això de la campanya esta i de què va i què farem?
El Guardian Oscuro és una mica especial a l'hora de jugar, és una campanya de star wars poc convencional. Tot gira al voltant de La Estrella Remota o Far Star, una corbeta de 150 metros d'eslora, els seus 120 tripulants i un viatge que han de fer per un sector poc conegut de la galàxia.
En este plantejament ens venen al cap més histories d'Star Trek que de Star Wars i esta és una de les seues gràcies. L'altra és que cada jugador per a tenir la profunditat narrativa que la historia demana ha de dur 3 fitxes, si tres. Dos ja venen fetes que són un pj membre del cos d'oficials i l'altre pertanyent a la marineria rasa i després un pj fet pel propi jugador, a la "vieja usanza" dir per últim que entre els pj pregenerats n'hi ha 30 per escollir. En este exercici el què es pretén és que els jugadors sempre siguin parts protagonistes de les preses de decisions, ja que si només es portés una fitxa moltes parts de la història haurien de ser narratives, cosa que desvirtuaria bastant la experiència.
Si tot va bé començariem a jugar a principis o meitat septembre.
La Estrella Remota necessita tripulació, us animeu?
...another day, another vendetta...